پان آرت - نشریه جامعه ی هنری ایرانیان
وب سایت علمی پژوهشی هنر

کرشمه خیال، نمایشگاه آثار فوتومنیپیولیشن سامان آفریدند

0 125

نمایشگاهی از آثار خلاقانه فوتومنیپیولیشن آرت سامان آفریدند در خانه هنرمندان

مدت زیادی از عمر سبک هنری ترکیب تصاویر یا فتومنیپولیشن آرت بصورت حرفه ای در ایران نمیگذره. اما با همین زمان کم شاهد رونمایی آثاری بسیار خلاقانه از هنرمندان ایرانی هستیم. اینبار سامان آفریدند به نمایش آثار خودش در این سبک میپردازه. نمایشگاهی با عنوان “کرشمه خیال” که در خانه هنرمندان ایران از تاریخ 15 تا 21 تیرماه برگزار خواهد شد.
سامان آفریدند در استیتمنت نمایشگاه خودش اینطور بیان میکنه که: “… و آدمی و خیالش؛ عظمتی ست شگفت؛ که هستی را در می نوردد؛ بی که بر کفش های ورنی اش کهکشانی نشسته باشد؛ از این پنجره به تماشا نشسته ایم کرشمه خیال را جایتان کنار ما خالیست. کرشمه خیال در واقع یه نمایشگاهه با موضوع تجسم رویاها . همه این عکس ها با هر مفهومی ، بخشی از رویاهایی هستن که من به عنوان یک فرد شب ها باهاشون درگیرم.
این رویاها بخشی از خواست من واسه خوابیدنه . این که بخوابم و سر بزارم به اونور واقعیت ، اونور مرز های زندگانی. عکاسی به تنهایی نمی تونه من رو به این هدف برسونه چند سالی هست که به دست کاری روی عکس ها مشغولم و این ما حصل این مدت از فعالیت من در این عرصه هست.
سامان آفریدند هنرمندی که بخاطر علاقه به فانتزی و تخیلات، به دنیای تصویر و فتومونتاژ وارد شده. در آثار این هنرمند معلق بودن اجسام و انسان و همینطور فضایی ویژه بخوبی محسوس هست. فضایی که نوستالژی خاصی برای بیننده ایجاد میکنه، فضایی مملو از حس فانتزی سورئال که در نوع خودش بینظیره  و یک سبک به حساب میاد. سامان از روشهای کلاسیک ولی با مهارت برای عکاسی در حالت تعلیق استفاده میکنه، یعنی عکاسی در دوفریم که فریم اول از خود محیط و فریم دوم از جزییاتی که قراره بصورت معلق ظاهر بشن. مصاحبه با این هنرمند و مرور آثار قبلی ایشون در مجله هنرهای تجسمی پان آرت رو نیز میتونین در این لینک مشاهده کنین: مصاحبه با هنرمند

نمایشگاه آثار فوتومنیپیولیشن سامان آفریدند

ارسال یک پاسخ