پان آرت - نشریه جامعه ی هنری ایرانیان
وب سایت علمی پژوهشی هنر

نمای آجری ساختمان انگلیسی در سبکی خاص

0 451

نمای آجری ساختمان انگلیسی در سبکی خاص

این کار سر تا پا سورئال طرحی هستش از طراح انگلیسی Alex Chinneck که نمای آجری و اصلی ساختمان مارگیت در انگلستان رو طوری طراحی کرده که به نظر می رسه درست نمای جلوی ساختمان در حال سر خوردنه. این اجرای جالب توجه که تقریبا یک سال زمان چینک را گرفت مربوط به یک ساختمان مسکونی قدیمی با چهار طبقه است که به مدت یازده سال رها شده بود. چینک نمای قدیمی رو با یک نمای جدید جایگزین کرد که به آرامی لیز خورده و انحنایی به سمت بیرون داره و درب ورودی را عمود بر ردیف بالایی پنجره ها قرار داده.
این هنرمند مستقر در لندن با معماری این بنای آسیب دیده از آب و آتش، بازی کرده و حالت فرو ریختن اون رو از بالای نما نشون میده، یعنی جایی که برای پوشش دادن زیادی فرو رفته بوده. این اثر چینک برای افراد محلی سورپرایزی است که به راحتی فراموش نمی شه و اون ها رو به تفکر وا میداره، چرا که چینک علاقه ای به ساخت یک اثر هنری دست کاری شده نداره. او در مصاحبه ای با مجله طراحی و معماری دزین گفته: “من تمایل فوق العاده ای به خلق چیزهای تماشایی دارم. قصد من ایجاد چیزی با استفاده از شوخ طبعی، وهم و خیال بود، نمایشی از یک اثر هنری که هر ناظر و تماشاگری بتونه اون رو درک کنه و از آن لذت ببره.”

نمای آجری ساختمان انگلیسی نمای آجری ساختمان انگلیسی نمای آجری ساختمان انگلیسی نمای آجری ساختمان انگلیسی نمای آجری ساختمان انگلیسی نمای آجری ساختمان انگلیسی

ارسال یک پاسخ