پان آرت - نشریه جامعه ی هنری ایرانیان
وب سایت علمی پژوهشی هنر

انتخاب رنگها و تبدیل به رنگ پنتون با دستگاه CapSure

0 211

ایجاد رنگ پنتون برای طراحان گرافیک، آرشیتکت ها و طراحان داخلی

بارها اتفاق افتاده که بروی لباس، کاغذ یا حتی بافتی چاپ شده رنگ مناسبی رو مشاهده کردیم و نیاز به تولید اون در کامپیوتر و یا نرم افزارهای گرافیک داشتیم. البته بصورت چشمی یا حدث موضوعی هست که نمیخوایم در موردش صحبت کنیم! چون در این صورت هم دقت لازم رو نخواهیم داشت و هم احتمال بروز خطا در زمان چاپ آثار رو ایجاد میکنیم. پس مجبوریم از روشهای معقولی مثل استفاده از رنگ پنتون یا تکنیکهای دیگه استفاده کنیم.
مثل همیشه شرکت پنتون، تولید کننده رنگ پنتون و ابزارهای لازم برای چاپ، اینبار هم دستگاهی رو وارد بازار کرده که برای هنرمندان و طراحان بسیار لازم و ضروری هست. دستگاهی بنام CapSure با یک صفحه دیجیتال کوچک ساخته شده که میشه اونرو بروی بافت، کاغد و یا هر جسمی که رنگ در اون بکار رفته قرار داد تا نزدیک ترین رنگ پنتون به رنگ انتخابی رو شناسایی و برای شما تعیین کنه. البته به غیر از انتخاب یک رنگ ساده میتونین مجموعه ای از رنگهای روی بافت یا لباس رو هم اسکن و کد رنگ پنتون اونها رو ذخیره کنید.
این دستگاه میتونه تا یکصد رنگ رو در حافظه خودش ذخیره بکنه. در ضمن امکان آپدیت کردن اطلاعات داخل دستگاه و اینکه رنگ پنتون شما رو با کدوم یک از کتابهای رنگ هماهنگ کنه وجود داره. از قابلیتهای دیگه این مخلوق عجیب میتونیم به امکان سینک کردن رنگ با نرم افزارهای گرافیکی، امکان اتصال به پورت USB برای شارژ و یا اتصال به کامپیوتر، قابلیت آپدیت از سایت پنتون، سبکی و قابل حمل بودن و همینطور استفاده از باطری های قابل شارژ لای یون اشاره کنیم. این دستگاه محصولی مشترک از شرکت رنگ سازی پنتون و شرکت تولید سخت افزارهای مدیریت رنگ یعنی X-rite هست و با قیمت 550 یورو از سایت پنتون قابل خرید هست.

 

 [justified_image_grid ids=”3701,3702,3703,3704″]

ارسال یک پاسخ