پان آرت - نشریه جامعه ی هنری ایرانیان
وب سایت علمی پژوهشی هنر

انتخاب رنگ تصاویر با Kuler

0 118

“ادوبی کولر” در ابتدا برای این ساخته شد که بوسیله اون هارمونی رنگ رو که تئوری خاصی داشت، بصورت نرم افزاری و محیطی گرافیکی وارد برنامه های ادوبی کرد. برای مثال از این برنامه برای پیدا کردن رنگ های مکمل و همخانواده یک رنگ دلخواه میشه در نرم افزاری مثل ایلاستریتور برای ایجاد هماهنگی بین رنگهای تصویرسازی استفاده کرد.

پان آرت
برنامه کولر حالا بصورت یک App بروی دستگاه iPhone هم قابل نصب هست. با دوربین گوشی میتونین از محیط اطراف عکسی بگیرین تا کولر رنگهایی رو که لازم میدونین انتخاب و بصورت کد RGB تبدیل بکنه. حالا این رنگهای ساخته شده رو میشه از طریق چرخه رنگ کولر گسترش بیشتری داد و رنگهای همخانواده، مکمل و سایه‌روشنایی های همرده با اون رو ذخیره کرد. بقیه داستان هم قابل حدس زدن هست که این پالت رنگ جدید رو میشه به Adobe Idea یا Adobe PS Touch انتقال داد و در طراحی ها از اونها هم استفاده کرد. البته این رنگ برداری نه تنها از عکسهای دوربین، حتی از طریق انتخاب یک عکس در سایت یا Flickr هم قابل انجام هست. وب سایت Kuler هم که تمامی رنگهای انتخابی رو میتونه ذخیره کنه و به ابر دیجیتال ادوبی برای استفاده بقیه دوستانتون بفرسته.
خیلی بهتر هست که هنرمندان دیجیتال علاوه بر اینکه اطلاعات تئوری خودشون در زمین چرخه و هارمونی رنگ تقویت میکنن، طریقه استفاده از کولر رو که برای همین چرخه رنگ ساخته شده، یاد بگیرن. در ایلاستریتور، ‌ایندیزاین و فتوشاپ این پانل برای شما آمادست.

منتشر شده در نسخه ششم ماهنامه دیجیتال هنرهای تجسمی پآن آرت

ارسال یک پاسخ