پان آرت - نشریه جامعه ی هنری ایرانیان
وب سایت علمی پژوهشی هنر

انتخاب رنگ در بسته بندی با پلاگین پنتون برای ادوبی ایلاستریتور

193

انتخاب رنگ در بسته بندی با پلاگین پنتون برای ادوبی ایلاستریتور

گسترش روزافزون نرم‌افزارهای گرافیک باعث شده تا سرعت ، دقت و خروجی مطمئن‌تری از آثار گرافیک تجاری تهیه بشه . در این بین صنعت بسته بندی وابستگی بیشتری به نرم افزار داره . چون هزینه های کاغذ و ضایعات اون و همینطور انتخاب رنگ در بسته بندی بسیار مهم هست . از طرفی بسته بندی ارتباطی مستقیم با مشتری داره و یکی از آثار گرافیکی هست که در اون کیفیت رنگ و نوع فیزیک بسته بندی نقش بسیار مهمی رو بازی میکنه. در این بین حضور شرکتهای معتبری چون پنتون که به تولید رنگ مشغوله بسیار مهمتر از قبل هست . شرکتی که علاوه بر تولید رنگ ، به ساخت نرم افزارهای مدیریت رنگ چاپی هم مشغول شده .
محصولی که پنتون ارایه کرده ، اینبار جدای از تمامی کارهای چاپی و هدایای تبلیغاتیش هست. این بار شرکت پنتون پلاگینی بنام PantoneLIVE ColorBook برای برنامه ادوبی ایلاستریتور ساخته تا از طریق اون ، کاربر در طراحی بسته بندی و موارد گرافیکی دیگه بتونه انتخاب بسیار دقیقی رو داشته باشه . از تعیین چاقی ترام وابسته به درصدهای رنگی مختلف گرفته تا نمایش رنگهای خارج از گاموت . برای اعتبار این برنامه همین بس که شرکت بزرگی مثل Windmooler آلمان که از نزدیک با دستگاه‌های هیولای اونها آشنا شدیم و کیسه پلی اتیلنی برای پتروشیمی تولید میکنن ، یکی از شرکای تجاری ساخت این محصول هست . از پارتنرهای دیگه ی این برنامه میتونیم به ESKO و SunChemical که هر دو در زمینه تولید رنگهای صنعتی و دستگاه چاپ فلکسو و هلیوگراور فعالیت دارن اشاره کنیم و این نشون دهنده این هست که پنتون ؛ پلاگین جدید خودش رو برای بالاتر بردن دقت خروجی رنگ در صنایع بسته‌بندی غذایی و حتی صنایع سنگین پلاستیک و پتروشیمی‌ها تهیه کرده .
از مزایای این پلاگین میتونیم به موارد زیر اشاره کنیم: 1- ایجاد یک پالت تخصصی از رنگهای مشهور پنتون برای کاربری راحت تر 2- نمایش رنگهای خارج از حیطه چاپ برای جلوگیری از مشکلات چاپی 3- تنظیم مواردی برای جلوگیری از چاقی ترام و ایجاد تنظیمات خودکار 4- نمایش پالت رنگهای اختصاصی متناسب با دستگاه های چاپی. لینک نرم افزار

انتخاب رنگ در بسته بندی و طراحی با پلاگین پنتون انتخاب رنگ در بسته بندی و طراحی با پلاگین پنتون

نظرات بسته شده است، اما بازتاب و پینگ باز است.