پان آرت - نشریه جامعه ی هنری ایرانیان
وب سایت علمی پژوهشی هنر

بسته بندی چای : “ما تشنه بودیم” و همکاری در تولید نوشیدنی چای

0 183

بسته بندی چای : “ما تشنه بودیم” و همکاری در تولید نوشیدنی چای

حتما نوشیدنی‌های بسیاری رو تابحال امتحان کردید و در اکثر اونها به مواردی مثل شکر، رقیق بودن یا !!!. بحرحال تولید نوشیدنی مناسبی که هم تشنگی رو از بین ببره و هم مواد مناسبی در اون استفاده شده باشه هم سخته، هم زمان بر و هم هزینه داره. در ادامه به نوعی نوشیدنی چای میپردازیم که تمام موارد بالا رو به نوعی حل کرده. همکاری دوستان قدیمی در زمینه تولید یک نوع نوشیدنی با طعم‌های مختلف که علاوه بر قیمت مناسب، صادقانه به قولش عمل کرده و مواد مناسبی رو در تولید نوشیدنی دخیل کرده. داستانی از یک نوشیدنی چای که با یک جمله شروع شد: ما تشنه بودیم…

بسته بندی چای آنست

سِت گلدمن، بنیانگذار شرکت چای آنست مایعات بسیاری نوش جان میکرد D: اون که فردی فعال بود، دائمن به دنبال نوشیدنی‌ای میگشت که بعد از دویدن، عطش اون رو بر طرف کنه، مثلا بعد از یک مسابقه بسکتبال یا بین کلاس‌های مدرسه. از نظر اون، اغلب نوشیدنی‌ها یا خیلی شیرین و یا خیلی بی مزه بودن.
بِری نیل باف استاد سِت گلدمن ، در دانشکده مدیریت دانشگاه ییل ، طی یک بحث کلاسی در مورد کوکاکولا و پپسی متوجه شد او و سِت، علاقه‌ای مشترک در مورد نوشیدنی‌هایی با شیرینی کمتر اما خوشمزه دارن. هر دوی اونها معتقد بودن که نوشیدنی‌های شیرین و آبکی زیاد هستن اما در سال 1994 م. هیچ نوشینی ای وجود نداشت که خلع بین این دو نوع نوشیدنی رو پُـر کنه.
در سال 1997 م.، سِت به همراه یک دوست هم‌دانشگاهی که عادت داشت بعد از کلاس‌ها آب میوه‌های مختلف رو با هم ترکیب کنه، برای مسابقه‌ی دو به نیویورک رفتن. هر دوی اونها متوجه شدن که بعد از مسابقه آب میوه‌های مشابهی رو با هم ترکیب می کنن. سِت میدونست که برای رفع تشنگی اش باید خودش یک نوشیدنی خلق کنه. او به استادش ایمیلی زد که بفهمه آیا این ایده همچنان برای اون جالب هست یا نه…

بسته بندی چای آنست

زمانبندی همه چیز بود. بِری نیل اخیرن از سفر هند برگشته بود و در اون سفر روی صنعت چای مطالعه کرده بود. اون دریافته بود که چایی که اکثر شرکت‌های امریکایی خریداری می‌کنن، خاک به جا مونده از دم‌کردن برگ‌های چای هست. حتی در مورد نام محصولی که از برگ‌های واقعی چای تهیه شده باشه هم فکر کرده بود، چای صادق. وقتی سِت این نام رو شنید، ایده‌هایش در این زمینه شروع به رشد کرد. این اسم، نامی عالی D: برای یک محصول تمام طبیعی بود که تلاش می کرد با مشتریان، مصرف‌کنندگان و محیط اطرافش رابطه‌ای سالم و صادقانه داشته باشه.
سِت، یک نفس عمیق کشید. از شغلش در شرکت Calvert استعفا داد و مشغول به دم کردن و اندازه‌گیری چای در آشپزخانه‌اش شد. بعد از پنج هفته، ظرف‌های چای و یک بطری بازیافتی از محصول جدید با برچسب محصولش رو به سوپر مارکت‌های زنجیره‌ای گروه Whole Food یعنی Fresh Fields برد. مسئول خرید فروشگاه 15000 بطری از این چای رو سفارش داد و از اون زمان به بعد سِت و بِری نیل 15 سالی میشه که در این کار هستن.

بسته بندی چای آنست

در سال 2011 م.، شرکت کوکاکولا، چهل درصد از سهام نوشیدنی چای این گروه جدید رو خریداری کرد که این به توزیع گسترده تر نوشیدنی های Honest کمک بسیاری کرد. امروزه چای  Honest یک واحد تجاری مستقل هستش و محصولاتش رو با اسامی Honest ADE® ، Honest KIDS®، Honest SPLASH™ و Honest Fizz  میشه در بیش از صدهزار فروشگاه در سرتاسر آمریکا پیدا کرد. رویایی که در سال 1998 م. در آشپزخانه سِت ریشه داشت، حالا تبدیل به شرکتی شده که سالگرد پانزدهمین سال تاسیسش رو جشن میگیره. سِت همچنان به عنوان رئیس شرکت در Bethesda (نام مکانی در مری‌لند) با گرایش به سوی سلامتی، محیط زیست و مسئولیت اجتماعی مشغول به کار هستش.

بسته بندی چای آنست

ارسال یک پاسخ