پان آرت - نشریه جامعه ی هنری ایرانیان
وب سایت علمی پژوهشی هنر

آینده هنر دیجیتال در دستان قلم طراحی ادوبی

0 301

تحولی در دنیای سخت افزارهای جدید گرافیکی با قلم طراحی ادوبی

چندین ماه پیش بود که در اخبار تکنولوژی پان آرت، به قلم طراحی ادوبی بنامه Mighty و همینطور پروژه خط کش دیجیتال ادوبی بنام Napoleon اشاره کردیم. این خبر در دنیای هنر طراحی دیجیتال اونقدر صدا به پا کرده بود که بصورت کامل در این لینک به اون اشاره شد. حالا اخبار جدیدی از قلم آپدیت شده ادوبی با عناوین Ink و خط کش خاصی با اسم Slide.

قلم طراحی ادوبی
قلم جدید مثل همیشه امکان اتصال به ابر دیجیتال ادوبی رو ارایه میکنه تا کاربران بتونن در سایت ادوبی اطلاعاتی رو ذخیره کنن. این قلم بصورت بلوتوث بروی آیپد اپل امکان طراحی به کاربر رو میده. مثل سری اول قلم طراحی ادوبی که نام Mighty داشت، قلم جدید Ink هم بصورت فیزیکی در حالت چرخشی طراحی شده. ایده اولیه طراحی قلمی با سه وجه که بصورت Twist یا پیچشی ساخته شده باشه بوسیله Robert Brunner مطرح شد. طرفداران دوآتیشه دنیای Apple و استیوجابز میدونن که ایشون یکی از مدعیان دنیای طراحی صنعتی هست که مدتی طولانی رو هم به عنوان مدیر طراحی صنعتی در شرکت Apple کار میکرده و همراه استیو جابز ایده هایی در مورد ساختار طراحی صنعتی محصولات اون شرکت ارائه میکرده. ایده سه وجهی بودن با مطالعه ساختار دست انسان و اینکه در زمان طراحی، خستگی کمتر و مانور بیشتری برای طراحی بشه داد مطرح شد. در ضمن از لحاظ زیبایی ساختاری و طراحی صنعتی هم، این قلم جذابیت مخصوص به خودش رو داره.

قلم طراحی ادوبی

در انتهای قلم سیستم انتخاب رنگ ایجاد شده که شاید دلیل نامگذاری قلم به Ink هم همین مورد باشه. در زمان طراحی میشه با اتصال به اینترنت و سایت انتخاب رنگ Kuler که ادوبی اونرو ایجاد کرده، رنگ لازم رو انتخاب و برای طراحی از اون استفاده کرد. نوک قلم هم بصورت Felt که سازگار با صفحات تبلت های آیپد هست طراحی شده تا کاربر براحتی بتونه ایده خودش رو طراحی کنه. طبق انتظار همیشگی، این قلم نسبت به فشار حساس هست و با فشار بیشتر بروی صفحه تبلت، خطوط با ضخامت بیشتری ایجاد میشن. از ویژگی های دیگه قلم Ink میتونیم به قابلیت اتصال USB در انتهای اون اشاره کنیم. این درگاه بوسیله یک پورت کمکی، امکان اتصال به کامپیوتر رو هم فراهم میکنه.

قلم طراحی ادوبی

پروژه دوم ادوبی بنام خط کش دیجیتال Slide همراه با قلم جدید ارایه شده. با این ابزار میشه در ترسیم های دقیق استفاده های زیادی برد. خط کشی دیجیتالی که سنسورهای خاصی بروی اون ایجاد شده که همراه با قلم دیجیتال برای طراحی استفاده میشه. یکی از خاصیت های عجیب این خط کش امکان طراحی در پرسپکتیو هست. زمانی که با قلم میخواین طرحی رو در پرسپکتیو ترسیم کنین، میتونین دکمه ترسیم ویژه رو بروی خط کش فعال کنین. با این کار در زمان ترسیم، خط کش امکانات Snap و ایجاد عمق در پرسپکتیو بروی نرم افزار ویژه خودش رو به شما نمایش میده.

قلم طراحی ادوبی

 اکثر طراحان دیجیتال به این مورد اعتقاد دارن که محصولات جدید با ویژگی های جدیدی چون: امکان کار آسان بروی محصولات اپل، اتصال به ابر دیجیتال، امکان اتصال به USB، طراحی با فشارهای مختلف قلم و همینطور ایجاد رنگ و نیز خط کش جادویی که داره، میتونه رقیبی جدی برای محصولات Wacom باشه. البته سخت افزارهای ادوبی فعلا به محصولاتی چون آیپد وابسته هستن، اما با این وجود طراحان بسیاری امکان طراحی توسط محصولات جدید ادوبی رو بسیار فوق العاده ارزیابی کردن. طراحان، معماران و تمامی علاقه مندانی که میخوان در هر زمان و مکانی فورا ایده های خودشون رو بروی آیپد پیاده کنن، میتونن به دنبال خرید این محصولات ویژه باشن.

 [justified_image_grid ids=”3997,3996,4003,3998,3999,4000,4001,4002″]

ارسال یک پاسخ