پان آرت - نشریه جامعه ی هنری ایرانیان
وب سایت علمی پژوهشی هنر

رقابت گوگل، فیس بوک، سونی در دنیای تکنولوژی

0 159

گوگل، فیس بوک و سونی در رقابتی برای فتح دنیای تکنولوژی

سایبرپانک رو میتونیم به یک سبک در دنیای تکنولوژی پیوند بدیم. دنیای سایبرپانک، جامعه ای رو ترسیم میکنه که مردم در اون با تکنولوژی مدرن و مدیا به شدت درگیر هستن و این جامعه رو میتونین در فیلمهای بلید رانر و سه گانه ماتریکس بررسی کنین. جامعه ای درگیر در میان هکرها، تکنولوژی فوق پیشرفته و همینطور شرکت های غول آسا. اینکه در فیلمهای هالیوود با حقه های سه بعدی یا طراحی صنعتی چه اتفاقی میفته، یک طرف قضیه هست و اینکه در دنیای واقعی امروز چقدر به جامعه سایبرپانکی نزدیک میشیم موضوع این خبر هست. سه تکنولوژی که هدست های سه بعدی جدید از فیس بوک، گوگل و سونی هستن، آینده دجیتالی رو میتونه واقعا متحول کنه و این یعنی نبرد سایبرپانک میان شرکت های گوگل، فیس بوک، سونی.
بعد از خرید واتس آپ به قیمت نوزده میلیارد دلار ! و همینطور اینستاگرام به قیمت یک میلیارد دلار ! توسط فیس بوک، این شرکت خرید ویژه ی دیگه ای رو انجام داد تا در دنیای مدرن یک قدم به جلوتر پیش بره. زاکربرگ، مدیر فعلی فیس بوک با سرمایه گذاری دو میلیارد دلاری برای خرید OCULUS VR به قصد طراحی صنعتی جدید یک دستگاه ویژه، نشون داد که قصد داره بیشتر در دنیای دیجیتالی فعالیت کنه. شرکت OCULUS VR، تولید کننده هدست های سه بعدی هست که طرفداران بسیاری رو در دنیا داره. تکنولوژی این هدست علاوه بر دنیای بازی های رایانه ای، در شبیه سازی های سه بعدی در دنیای پرواز و حتی کاربردهای نظامی هم شهرت داره و این که فیس بوک تکنولوژی شرکت ذکر شده رو خریداری کرده، نشون دهنده رقابت شدیدی هست که گوگل و سونی هم در اون شرکت دارن.
زاکربرگ بعد از خرید این شرکت گفته که با طراحی صنعتی مجدد و برنامه نویسی جدیدی از این دستگاه، قصد داره تا در سیستمهای مبتنی بر 3d، بیشتر فعالیت کنه و حتی یک سیستم عامل جدیدی رو بروی این دستگاه ارایه کنه تا هم در بازی های رایانه ای و هم فعالیت های دیجیتالی دیگه که هنوز اشاره ای به اون نکرده، حضور فیس بوک رو نمایش بده.

خرید هدست های سه بعدی توسط فیس بوک

در کنار خریدهای فیس بوک، طراحی های جدید شرکت گوگل هم دنیای تکنولوژی رو متحول کرده. پروژه Google Glass که عینکی کوچک و کارآمد هست، در رقابت با دنیای مجازی با فیس بوک قرار داره. در این عینک اطلاعات مهمی رو از طریق کامپیوتر و همینطور وایرلس میشه انتقال داد. عینکی که در قسمت کوچکی از اون میشه فیلم، اطلاعات و متون رو به سرعت مرور کرد.  گوگل در شعارهای تبلیغاتی خودش در مورد عینک گوگل اینطور گفته که: گوگل واقعیت رو از پشت لنزهای خودش به شما نشون میده. عینک گوگل قابلیت ذخیره سازی اطلاعات تا دوازده گیگابایت، اتصال به وای فای و بلوتوث، عکاسی با کیفیت پنج مگاپیکسل و همینطور مجهز به یک دوربین فیلمبرداری 720 پیکسلی هست.

عینک های سه بعدی گوگل

تکنولوژی سوم توسط شرکت سونی ارایه شده که قبل از تولید کنسول های محبوب بازی پلی استیشن رو در کارنامه خودش داشته. سونی در پروژه مورفیوس، هدستی رو طراحی کرده که همراه با پلی استیشن چهار ارایه میشه. این هدست امکان سه بعدی سازی محیط بازی و همینطور انجام حرکات بدنی در برخی از صحنه ها رو امکان پذیر میکنه. این هدست سه بعدی با کیفیت 1080 پیکسل ارایه شده و تا پنج متر بصورت بیسیم از دستگاه بازی حمایت میکنه.

هدست سه بعدی سونی

ارسال یک پاسخ