پان آرت - نشریه جامعه ی هنری ایرانیان
وب سایت علمی پژوهشی هنر

سخت افزار و نرم افزارهای ادوبی

0 203

تجربه‌ی دنیایی جدید برای هنرمندان دیجیتال با محصولات ادوبی

هر روز نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای مختلفی به دنیای دیجیتال ارایه میشه. دنیای هنر و بویژه طراحی گرافیک، با وجود تکنولوژی مدرن و این رویدادها هر روز در حال پیشرفت هست و حضور شرکتهای بزرگ نقش مهمی رو میتونه ایفا کنه. در این قسمت کمپانی ادوبی نقش بسیار ویژه ای رو بازی میکنه و تونسته با ساخت برنامه‌های مختلف و در گام های بعدی ارایه سخت افزارهایی برای طراحی، تاثیر بسیاری رو ایجاد کنه. شاید شناخته ‌شده‌ترین محصول ادوبی برنامه فتوشاپ باشه اما با پیشرفت این شرکت، حضور در دنیای بازاریابی الکترونیک و شبکه های اجتماعی هم انجام شده. در این بین میشه به ابر دیجیتال ادوبی که به Creative Cloud معروف هست اشاره کرد.
ادوبی با ایجاد یک فضای مجازی به نام ابر الکترونیک، فضایی رو برای تبادل و ذخیره سازی اطلاعات برای کاربران ایجاد کرد. این ابر نقش یک پُـل ارتباطی رو بین سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای ادوبی بازی میکنه. هر فرد با داشتن یک حساب کاربری در این ابر میتونه از امکانات شرکت لذت ببره. در ادامه مروری داریم به پیشرفتهای شرکت ادوبی در زمینه خدمات سخت‌افزار و نرم‌افزارهایی که برای کاربران تولید کرده. تمامی این موارد ارتباط خاصی با ابر دیجیتال دارن. طراحان گرافیک، نقاشان دیجیتال و تمامی علاقه‌مندان به هنر میتونن از اطلاعات این بخش لذت ببرن.

مشاهده متن کامل، تنها برای مشترکین و بعد از دانلود مجله امکان پذیر خواهد بود. نسخه نوزدهم پان آرت

سخت افزار و نرم افزارهای ادوبی

ترسیم خطوط ساده و مهندسی در برنامه Line
برنامه Line، برای طراحی‌های ساده خطوط در پرسپکتیو یا بصورت مسطح تعریف شده. کاربر میتونه ترسیمی از خطوط رو برای نمایش یک پلان یا شکلهای ساده داشته باشه. معمولا هنرمندانی که در معماری یا خلق ایده اولیه نیازمند برنامه ای سبک و ساده هستن، میتونن از برنامه Line استفاده کنن. از ابزارهای برنامه میشه به پاک کن، قلم، امکان تعریف رنگ و ضخامت خطوط با اشاره دست و ترسیم شکلهای پیش‌فرض جئومتریک یا فیگورهای مختلف اشاره کرد. این برنامه سازگار با خط کش و قلم گرافیک ادوبی طراحی شده که به اون موارد هم خواهیم رسید. در ضمن ابر دیجیتال ادوبی بصورت دایم از طراحی های ایجاد شده بک‌آپ تهیه میکنه و امکان اشتراک اطلاعات رو فراهم کرده.

تصویرسازی برداری با Idea
در وصف این برنامه تنها یک حرف هست: فوق العاده. ترسیم بصورت برداری!!! در یک برنامه ساده. کاربران میتونن ایده های خودشون رو بصورت خطوط، منحنی های فرانسوی، خط دور و رنگ در حالت برداری ایجاد کنن. تمامی این امکانات فقط با اشاره نوک انگشتان دست بصورت تقریبا دقیق ایجاد میشه. محبوبیت برنامه بسیار همه گیر شد مخصوصا زمانی که ترسیم بصورت برداری انجام و خروجی فایل هم قابل بازگشایی مجدد در ایلاستریتور نسخه دسکتاپی قابل تعریف هست.

ادامه متن و معرفی محصولات ادوبی در  نسخه نوزدهم ماهنامه هنرهای تجسمی پان آرت…

سخت افزار و نرم افزارهای ادوبی

 

ارسال یک پاسخ