پان آرت - نشریه جامعه ی هنری ایرانیان
وب سایت علمی پژوهشی هنر

طراحی فونت بوسیله تمام مردم جهان در یک الگوریتم خاص

0 207

اشتراک خلاقیت طراحی فونت در یک سایت بین المللی

شرکت Bic که از قدیم با خودکارهای رنگی متفاوتی برای همه ما شناخته شده است، در یک سایت بین المللی اقدام به برگزاری برنامه ای برای طراحی فونت بصورت دستخط یا Handwriting کرده. کاربران میتونن در این سایت عضو و با استفاده از گوشی همراه یا هر دستگاهی که امکان صفحه قابل لمس رو میسر بکنه، کاراکترهای خودشون رو ترسیم و برای نمایش به این سایت ارسال کنن. شرکت Bic در این رویداد ادعا کرده که میخواد به الگوریتمی دست پیدا کنه و از روی اون، خط اکثر مردم جهان رو شبیه سازی کنه و در نهایت فونتی رو خلق بکنه که همه مردم جهان در اون شریک هستن. عجیب نیست که Bic در این رویداد خودکار خودش رو هم جزئی از تبلیغات وارد کنه.
کاراکترهای طراحی شده به صورت دستخطی و بسیار ساده به این سایت فرستاده شدن. طراحی مختلفی از سرتاسر جهان، با اختلاف سنی متفاوت در این پروژه حضور دارن. کشور ایران هم طراحی های بسیاری رو برای این رویداد ارسال کرده. اگر چه این تعداد نسبت سایر کشورها کم بود، اما قابل تحصین بوده و نمایشی از خلاقیت طراحان ایرانی رو هم نمایش داده. از کشور ایران 423 کاراکتر طراحی ارسال شده که هشتاد درصد از اونها توسط طراحان راست دست و تنها بوسیله آقایان ارایه شده. در این سایت اطلاعات آماری جالب دیگه ای هم شغل ارسال کنندگان و میانگین سنی اونها هم هست.
روش ثبت نام بسیار ساده هست. کاربران میتونن با پروفایل فیس بوک خودشون بروی کلمه Contribute کلیک و اشتراک خودشون رو آغاز کنن. حروف به ترتیب برای طراحی به کاربر اعلام و بعد از تکمیل اطلاعات آماری پرسیده میشه. در نهایت شما میتونین کاراکترهای طراحی شده خودتون رو به اشتراک بگذارین. کشورهای برزیل، ایتالیا، هلند و انگلستان آمار بیشترین طراحی کاراکتر رو در این سایت به خودشون اختصاص دادن. هنرمندان علاقه مند میتونن از سایت theuniversaltypeface.com به مرور آثار ارسالی بپردازند.

طراحی فونت بوسیله تمام مردم جهان

ارسال یک پاسخ