پان آرت - نشریه جامعه ی هنری ایرانیان
وب سایت علمی پژوهشی هنر

مجله دیجیتال پان آرت در سه سالی که گذشت

239

مجله دیجیتال پان آرت در سه سالی که گذشت

ایده اولین نسخه از پان‌آرت در همین دوران حدود سه سال پیش کلید خورد. گروهی جوان که در تکمیل یک پروژه دانشجویی نقش داشتند، با علاقه و با هدف معرفی هنرمندان و نیز نشر دیجیتال مقالات هنری به فعالیتی اقدام کردند. در آن زمان نیز با علاقه فراوان و با هدفی بلند مدت برای موفقیت گام برداشتیم و گواه ما جملات امروز است که در سی و ششمین نسخه از پان‌آرت میخوانید. در این سه سال، تلاش بسیاری کردیم تا از لحاظ طراحی، محتوی و نشر مجله درست عمل کنیم. بدور از حاشیه‌هایی که دامن‌گیر اکثر نشریات کشور شده، راه سالمی را طی کردیم و سعی کردیم از راهی درست در ارایه پان آرت گام برداریم. هر چند این مسیر آهسته و پیوسته شد، اما نتیجه آن برندی برتر است که از اکثر نقاط کشور، حتی دور افتاده‌ترین مناطق ایران با پان‌آرت آشنا هستند. امروز، پان‌آرت تنها یک مجله دیجیتال ساده نیست، بلکه برندی است که به لطف خدای متعال و به همت گروه و نیز به نگاه مهربان شما مخاطبین، محبوب گشته است.
و اما دلیل محبوبیت پان آرت بین مخاطبین چه بود؟! اول) جوانانی که بر حسب وظیفه گروه پان‌آرت معرفی شدند و اکثر آنها افرادی بودند که متاسفانه به دلایل مخلتف کمتر مورد توجه قرار گرفته بودند، حامیان ما هستند. مخاطبینی که از تکرار مکررات و نامبردن برخی اسامی بصورت دایم خسته بودند، ناگهان با نامی مواجه شدند که سعی در معرفی بهترین‌ها داشت. جوانانی با آثاری برتر و خلاقانه که همزمان در کنار اساتید و افراد شناخته شده فرصت حضور یافتند و این خود باعث محبوبیت پان آرت شد. دوم) دوری از حاشیه‌هایی که متاسفانه بسیار در مجلات فرهنگی دیده میشود و در پان‌آرت بسیار اندک بود. پان‌آرت اگهی نامه نشد، تنها به قشری خاص نپرداخت، برای شهرت با هر فردی مصاحبه نکرد و در اصل کلام، صادق بود. سوم) تعهد در اجرای طراحی مناسب و سعی در پیشرفت‌های مکرر راجع به دیزاین و محتوای مجله که در این راه با مشورت مدیران نشریات معتبر خارجی و نیز طراحان ایرانی بویژه مدیر هنری گروه، آرین خانی، به سرانجام رسید. چهارم) تولید در زمان مناسب و نشر به موقع به مخاطبین مشترک گروه و نیز اطلاع رسانی در سایت و شبکه های اجتماعی گروه.
گام دیگر گروه در تکمیل پله های ترقی برند پان آرت، تبدیل زبان محاوره ای به زبان از از پیشرفت ادامه دارد و نیز تغییراتی مهم برای تولیدی بهتر.تغییراتی که از این نسخه به وجود آمده، علاوه بر اصلاحاتی در طراحی و ارایه محتوایی متفاوت نسبت به قبل، تغییر زبان به حالت رسمی است. این مورد گرچه بعد از سه سال شاید برای برخی مخاطبین محترم عجیب بنظر آید، اما برای رشد بیشتر محتوی و نیز تعریف جایگاه مناسب مجله در میان اساتید و دانش آموختگان دست به این اقدام زده شد. با احترام به نظرات مخاطبین عزیز، با ارایه محتوا به زبان رسمی میتوان هنرمندان جوان و نیز ارایه مقالات را در سطحی بالاتر در میان اقشار بیشتری قرار داد که این مورد باز هم به دلیل وظیفه پان‌آرت در رشد بیشتر فرهنگ هنر است. در کل اتفاق های بسیاری در این سه سال افتاد. هزینه‌های مختلف، علاقه گروه بسیار وافر و سنگها و بقولی چاله چوله های فرهنگی بسیار. متاسفانه برخی اگر کمکی نکردند که هیچ، برای ما دست انداز هم ایجاد کردند. میگذریم از گله و شکایت که در آن هیچ سودی نیست. برنامه ریزی گروه برای رویدادهای مهمتر در حال انجام است و در بخش بعدی، کارنامه گروه را در این سه سال مشاهده خواهید کرد.
کلام آخر. ما اهل گله و شکایت نیستیم که اگر این بود، باید همان ابتدا مجله را به کنار گذاشته و از آن به عنوان یک فعالیت خاطره انگیز یاد میکردیم. اما جای دارد از عزیزانی که میتوانستند با یک اشتراک‌گزاری ساده به معرفی بیشتر مجله کمک کنند و این کار را نکردند، تشکر کنیم. از بزرگوارانی که میتوانستند محتوی مناسب جهت نشر ارایه کنند و نکردند، تشکر کنیم. از اساتیدی که به علت حضور جوانان در مجله فقط نگاهی کوچک در کنار خنده‌ای عجیب به ما انداختند، تشکر کنیم و صد البته از عزیزانی که دایم گفتند: “که چی این کار رو میکنی،‌مگه سودی هم داره!” خیلی تشکر میکنیم؛ که همین عزیزان دلیل همت بیشتر ما شدند برای پیشرفت. آینده مجله در برنامه سه ساله دوم خود بسیار پربار تر تعریف شده و از خداوند متعال و نیز همکاران و مخاطبین محترم که در این سه سال در کنارمان بودند، کمال تشکر را مینماییم. به امید روزهایی سرشار از موفقیت برای شما خوانندگان محترم و فرهنگ جامعه . تا باد چنین بادا…
رضا عالی – مدیر مسوول گروه و سردبیر مجله پان آرت

سومین سالگرد نشر مجله دیجیتال پان آرت

سه سال ارسال شد. با پشت سر گذاشتن سه سال تلاش بی‌وقفه و مستمر در زمینه‌ی هنرهای تجسمی، گپ‌و‌گفت با اساتید گرانقدر و دریافت نظرات پربار و محبت‌های بی‌دریغشان، همچنین معرفی هنرمندان جوان و ارائه‌ی اخبار مربوط به هنرهای تجسمی، فراخوان‌ها، مقالات و کتب چاپ شده مرتبط به این حوزه؛ که با تلاش تیم پان‌آرت به ویژه مدیر مسئول مجله جناب رضا عآلی میسر شده است، در آستانه ورود به سال چهارم همچنان در پی ایجاد نوآوری و ارتقا سطح مجله هستیم تا از این راه سهمی هر چند کوچک در بالا بردن سطح فرهنگ و هنر کشورمان داشته باشیم، از اینرو اهداف کوتاه و بلند مدتی را در دستور کار قرار داده‌ایم.
در کنار مطالبی که در سایت فارسی و فضاهای مجازی در اختیار شما مخاطبان فرهیخته قرار می‌دهیم، سایت لاتین پان‌آرت را به منظور معرفی هنرمندان در فراسوی مرزهای کشور راه‌اندازی کرده‌ایم. همچنین آثار هنرمندان پان‌آرت در صفحه پینترست و اخبار مجله در اینستاگرام و تلگرام قرار داده خواهد شد، در جهت هر چه بهتر دیده شدن هنر و هنرمند و سهولت دسترسی شما عزیزان بدان‌ها.
پان‌آرت تنها به عنوان یک اطلاع‌رسان در حوزه هنر عمل نمیکند، بلکه مجله‌ایست وزین برای ثبت آثار، مقاله، کتاب، پژوهش، نظرات و ایده‌های پژوهشگران و متخصصین این حوزه. شایان ذکر است که این مجله منبعی عظیم و به روز از اطلاعات و اخبار هنری در تمام حوزه‌های هنرهای تجسمی برای هنرجویان و هنر دوستان می‌تواند باشد.
در آخر قدردانی می‌کنم از شما مخاطبین که با وجود تمام کاستی‌های مجله تا امروز با ما پیش آمده‌اید و همراهیتان را از ما دریغ نکرده‌اید، امیدواریم با یاری و نظرات سازنده‌ی شما اساتید، هنرمندان و هنردوستان محترم مسیری روبه رشد را طی کنیم. همچنین سپاس می‌گویم از اساتیدی چون استاد واحد خاکدان، ابوالفضل همتی‌ آهویی، مهرداد ختایی، کیارش زندی، علیرضا خاقانی، نادر سیحون و تمام بزرگان و هنرمندانی که افتخار همکاری با مجله پان‌آرت را دادند. به امید آینده‌ای روشن‌تر برای هنر و فرهنگ سرزمین کهنمان ایران.
آرین خانی – مدیر هنری و مشاور مجله پان‌آرت

سومین سالگرد نشر مجله دیجیتال پان آرت

نظرات بسته شده است، اما بازتاب و پینگ باز است.