پان آرت - نشریه جامعه ی هنری ایرانیان
وب سایت علمی پژوهشی هنر

راهیابی آثار مازیار بوستان دوست به مسابقه کارشناسی هاسلبلاد

223

راهیابی آثار مازیار بوستان دوست به مسابقه کارشناسی هاسلبلاد

مسابقه كارشناسي هاسلبلاد همه ساله با همكاري شركت هاسلبلاد در زمينه معماري ، آرت ، فشن ،چهره و سایر هنرها در ماه مي – اردیبشهت ، خرداد – برگزار ميشه و از بين شركت كنندگان تعداد ١٠عكس در هر رشته انتخاب ميشه كه در اين سال از بين ١٠٧٠٠ عكس ، ١٠٠عكس در ده شاخه مختلف برگزيدگان هيئت ژوري  ميباشند كه اين عكسها از ماه جولاي در سايت هاسلبلاد قرار گرفته و براي راي عموم به مدت دو ماه تا ماه سپتامبر – شهریور ، مهر – كه راي گيري نهايي هست ، قرار ميگيرن. با توجه به راي عموم و راي هيئت ژوري يك عكس در هر رشته انتخاب ميشه كه از منتخبين ، كتابي به عنوان هاسلبلاد مستر چاپ خواهد شد . امسال با توجه به انتخاب هيئت ژوري يكي از عكس هاي مازيار بوستان دوست در زمينه آرت انتخاب شده . این اولین بار هست که يك ايراني در اين مسابقه انتخاب میشه . در ضمن اين مسابقه از نظر ويكي پديا ، يكي از مهمترين مسابقات در زمينه عكاسي به شمار میاد.

مازيار بوستان دوست ، متولد تهران و ساكن ايتاليا هست و در رشته طراحي صنعتي در ايتاليا تحصيل كرده . هنر رو از كودكي با نقاشي اغاز کرده كه قبل از خروج از ايران ، در نمايشگاه گروهي و انفرادي كه مهمترين اون نمايشگاهي در كاخ سعدآباد بوده شركت میکنه . عكاسي در اغاز براي این هنرمند گرفتن مدل هايي بود براي به تصوير كشيدن . عكاسي رو از دوره انالوگ و با دوربين های زنيت و ياشيكا اغاز میکنه . ایشون دنياي ديجيتال رو با يك دوربين پاور شات كانن و در سال ٢٠٠٥ اغاز و از اون سال با توجه به علاقه اي كه به دنياي مدرن آرت داشت ،  كم كم از نقاشي فاصله میگیره و رو به عكاسي میاره . مازیار تا بحال در ايتاليا چهار نمايشگاه انفرادي و در ايران يك نمايشگاه برگزار کرده. در سال  ٢٠١٣ كتابي با يكي از انتشارات آرت ايتاليا منتشر میکنه كه مورد توجه زيادي قرار گرفت كه حتی توسط وزير فرهنگ سابق ايتاليا و از منتقدين مطرح ايتاليا ويكتوريو ازگربي (vittorio sgarbi) معرفي میشه. مازیار در سال ٢٠١٥جزو ٣٠٠ آرتيست ايتاليا انتخاب میشه و به نمايشگاه اكسپو راه پیدا کرده كه در نمايشگاهي در اكسپو ميلان از ماه جون تا اكتبر از اثارایشون به صورت منتخب رونمایی میشه.

 عكس انتخاب شده در مسابقه هاسلبلاد كه عنوان اون ، هيچ هست ، از تركيب بندي كفشهاي قرمز ، نشان دهنده عشق و صليب هاي يك قبرستان از بازماندگان جنگ جهاني دومه و در اين مرحله احتياج به همياري دوستان عزيز داره . براي راي دادن بايد اكانتي در سايت هاسلبلاد باز بشه و فقط اسم و فاميل و آدرس ایميل وارد بشه . بعد ایميلي به عنوان تایید به ادرس ایميل شما ارسال میشه و بعد از تایید میشه به سايت رفت و در راي گيري شركت كرد. برای رای گیری به این لینک مراجعه کنید: Hasselblad Masters 2016

مسابقه کارشناسی هاسلبلاد و حضور مازیار بوستان دوست در این رویداد

 

نظرات بسته شده است، اما بازتاب و پینگ باز است.