پان آرت - نشریه جامعه ی هنری ایرانیان
وب سایت علمی پژوهشی هنر

میلاد آقازاده – طراح گرافیک

220

سوژه یابی از رفتارهای موجود در جامعه و آثار میلاد آقازاده

از هنرهای پرکاربرد امروزی که تاثیر بسیاری در بالا بردن سطح فرهنگ جامعه و همینطور اطلاع رسانی درباره موضوعات مختلف داره، طراحی گرافیک هست. میلاد آقازاده، هنرمند جوانیه که بخاطر خلاقیت در ارایه پوسترهای مختلف و همینطور انتقال خاص مفاهیم به مخاطب، تونسته جایگاه مناسبی رو برای خودش رقم بزنه. میلاد با تاثیر مناسبی که از فرهنگ و رویدادهای جامعه داشته، تونسته در زمینه های مختلفی مثل فقر، جنگ و حتی محیط زیست فعالیت هنری داشته باشه که در این مورد در جشنواره پوستر استرالیا هم پوستری منتخب داشته.
این هنرمند معتقده که داشتن کارنامه هنری خوب در گذشته های دور، ما رو کمی مغرور کرده و نمیشه هیچ هنری رو به یک فرد نسبت داد. ایشون در مورد تاثیر جامعه بروی آثارشون گفتن که: ” همیشه رفتارهایی که در بطن اجتماع شکل میگیره، چه خوب و چه بد، برای من تبدیل به منبع تمام نشدنی از سوژه میشه. قطعن هر شخص و هنرمندی از محیط اطراف خودش تاثیر زیادی میگیره و من هم از این قاعده مستثنا نیستم.”

مشاهده آثار و متن کامل در ماهنامه هنرهای تجسمی پان آرت: نسخه سی ام پان آرت

میلاد آقازاده طراح گرافیک

کمی از پیشینه هنری خودتون صحبت کنید…
آشنایی من با هنر از زمانی اتفاق افتاد که اسم رشته گرافیک رو در انتهای کتاب حرفه و فن دوره تحصیلی راهنمایی رصد کردم و بعد از پرسش و پاسخ از کسانی که این هنر رو میشناختن، وارد هنرستان و رشته گرافیک کامپیوتری شدم. در اون دوران متوجه شدم که به این رشته علاقمندم، بنابر این تحصیلات خودم رو در مقطع کارشناسی با گرایش ارتباط تصویری ادامه دادم. بعد از فارغ‌التحصیلی پی بردم که با انجام کارهای سفارشی و صرفن تجاری راضی نمیشم و هنجارهای غلط در شکاف فرهنگی، من رو به خلق آثاری بدون سفارش دهنده سوق داد، مثل آثاری که وجه مشترکی بین کارتون و تصویرسازی در غالب پوستر داشتن. همیشه ایده‌هایی در سر داشتم که علاقه به اجرای اون ایده‌ها بعد از مدتی برای من، همیشگی شد.

زمینه ساز فعالیت‌های اصلی شما در طراحی گرافیک چه مواردی بودن؟
اکثر مواقع از اطرافم، تحت تاثیر مشکلات قرار میگرفتم. مشکلاتی مثل امور فرهنگی یا اجتماعی. کم‌کم حس کردم که پوسترهام زبان گویای من هستن یا به عبارتی، رسانه‌ای در اختیار دارم که میتونم از طریق اون نقطه نظرات خودم رو مطرح کنم که شاید در حالت خوش‌بینانه، بتونم تاثیر مثبتی روی محیط پیرامونم داشته باشم. محیطی که دائمن با چالش‌های مختلف همراه بود. برای شروع قبل از اینکه به تایپوگرافی علاقمند باشم، به بیان تصویری علاقمند شدم. زیبایی باروک وار و بازی با حروف برای من کاری بیهوده بود. بخاطر همین شیوه‌ای رو انتخاب کردم که با این گرایش، هم‌جهت باشه. مفهوم بیشتر آثار من حتی بدون کلمه‌ای توضیح، قابل بررسی و درک کردنه. خیلی زود هم فهمیدم که بیشتر دغدغه‌های من مربوط به مرز جغرافیایی خاصی نیستن و به همه دنیا تامین داده میشن. این زبان تصویری، بیانی بود که …

مشاهده آثار و متن کامل در ماهنامه هنرهای تجسمی پان آرت: نسخه سی ام پان آرت

میلاد آقازاده طراح گرافیک میلاد آقازاده طراح گرافیک میلاد آقازاده طراح گرافیک

نظرات بسته شده است، اما بازتاب و پینگ باز است.