پان آرت - نشریه جامعه ی هنری ایرانیان
وب سایت علمی پژوهشی هنر

گرافیک و نقشه نگاری دیجیتال

0 249

نقشه نگاری دیجیتالی بوسیله پلاگین حرفه ای در ادوبی ایلاستریتور

نقشه نگاری یا کارتوگرافی به علم هنر ترسیم نقشه گفته میشه که در اون مناطق مختلف یک شهر یا کشور با توجه به نیازهای جامعه بصورت علمی و تخصصی طراحی میشه. این نقشه نگاری میتونه از طریق دریافت اطلاعات از گوگل، اکسل یا برنامه های دیگه و ترسیم گرافیکی در برنامه های مختلف انجام بشه. نقشه ها میتونن بصورت خطی، سه بعدی، آماری، آب و هوایی و حتی همراه با نمایش جزییات تقسیم بندی کشوری خلق بشند. در این بین حضور نرم افزار ادوبی ایلاستریتور به عنوان یک برنامه استاندارد با خروجی مطمئن و با کیفیت، میتونه ترسیم نقشه های مختلف رو راحتتر بکنه.
خود این برنامه با استفاده پلاگین های مختلف، کارآمدتر بنظر میرسه. بخاطر همین شرکت های مختلف به تولید برنامه هایی برای ایلاستریتور دست زدند که قدرت این برنامه رو چندین برابر بکنه. برنامه MAPublisher یکی از معدود پلاگین های ادوبی ایلاستریتور هست که بصورت حرفه ای در زمینه تولید و طراحی نقشه برای متخصصین ایجاد شده. در نسخه جدید این برنامه اطلاعات کارتوگرافی نقشه میتونه از طریق فایل اکسل، گوگل یا اتوکد خونده و در برنامه ایلاستریتور مجدد بازسازی بشه. در این برنامه کاربر میتونه مسیر جاده ها، لیبل های بروی نقشه، استفاده از المان های گرافیکی، رنگ بندی مناسب، ثبت اطلاعات آماری نقشه و ترسیم جزییات دقیقتر بروی نقشه رو براحتی همراه با پلاگین ادوبی  انجام بده.
برنامه MAPublisher بوسیله شرکت Avenza تولید شده. شرکتی که پلاگین های گران قیمت و حرفه ای بسیاری رو برای ایلاستریتور تهیه کرده. خروجی نهایی ترسیم نقشه ها بصورت پی دی اف و قابل ارسال به سایر برنامه های کارتوگراف هم میباشه. طراحان حرفه ای نقشه میتونن از برنامه های جانبی دیگه مثل MAPublisher LabelPro و Geographic Imager که برای اصلاح تصاویر و ایجاد لیبل بروی نقشه استفاده میشه، در کنار برنامه اصلی ایلاستریتور بهره ببرن. تمامی برنامه های یاد شده از سایت رسمی منتشر کننده محصولات به نشانی avenza.com  قابل خرید هست.

نقشه نگاری دیجیتال در ایلاستریتور

ارسال یک پاسخ