پان آرت - نشریه جامعه ی هنری ایرانیان
وب سایت علمی پژوهشی هنر

گرافیتی جرم نیست بروی بیلبوردهای تهران

254

گرافیتی جرم نیست بروی بیلبوردهای تهران

گرافیتی ، هنری که به نام دیوارنگاری هم شناخته میشه و خیلی مورد استقبال جوان ها و هنرمندانی هست که مایلن آثاری رو از ترسیم حروف و یا اشکال مختلف بروی دیوارهای شهر نمایش بدن. تاریخ اولیه پیدایش دیوارنگاری در حالت کلاسیک رو شاید بشه از ایران باستان ، تاریخ تمدن مصر و حتی چین هم جستجو کرد. اما چیزی که گرافیتی مدرن رو برای همه آشکار کرد، آثار هنرمندان بزرگی چون بنکسی و یا افراد دیگه بودن که با حروف ، خطوط و یا اشکال مختلف بروی دیوارهای خاکستری شهر به طراحی با اسپری پرداختن و این هنر رو بیشتر به مردم نمایش دادن. هنری که در اون پیام های مختلفی رو میشد پیدا کرد.
و اما گرافیتی در ایران هم طرفداران خاص خودش رو بین جوانترها داره ، اما شاید بخاطر کم توجهی به این هنر ، گاهن شاهد اجرای مخفیانه و دور از چشم هنرمندان جوانی هستیم که خلاقیت خودشون رو نمایش میدن. شعار ” گرافیتی جرم نیست ” شاید یکی از معروف ترین شعار از گرافیتی کاران باشه که بصورت های مختلف اجرا و یا شنیده شده. اینبار تبلیغی با نام ” گرافیتی جرم نیست ” بروی یکی از بیلبوردهای تبلیغاتی تهران که بتازگی به کوشش شهرداری، محلی برای نمایش آثار هنرمندان معروف ایران و جهان هست رونمایی شده بود. البته تبلیغی بدون امضا در حوالی میدان آزادی  که شاید توسط فردی ناشناس طراحی و نصب شده بود و در مکانی خودنمایی میکرد. البته بسیاری از کنار این تبلیغ به سادگی رد میشدن، شاید معنای گرافیتی رو نمیدونستن و شاید هم اونرو به عنوان یک تبلیغ معمولی بروی بیلبوردهای تهران فرض کرده بودن. شعار ” گرافیتی جرم نیست ” و طرحی خاص بروی این بیلبورد قرار داشت که شاید برای ارایه یک پیام خلق شده بود.
گروه هنری پان آرت به واسطه نمایش این اثر ، از همه مسوولین فعال در هنر که این روزها بیشتر از همیشه شاهد فعالیت های خوبشون هستیم، درخواست داره تا به گرافیتی به موضوع یک هنر خاص و محبوب در بین جوانان بیشتر توجه کنن و راه کارهای مناسبی رو مثل همیشه برای جوانترها برای اجرای بهتر این هنر پیشنهاد کنند.

گرافیتی جرم نیست بروی بیلبوردهای تهران - پان آرت گرافیتی جرم نیست بروی بیلبوردهای تهران - پان آرت

نظرات بسته شده است، اما بازتاب و پینگ باز است.