ابوالفضل فیلو – نقاش دیجیتال

تلاش برای درک صحیح هنرهای تجسمی و اجرای دیجیتال در آثار ابوالفضل فیلو

فعالیت هنرمند جوان، ابوالفضل فیلو در زمینه نقاشی دیجیتال است. هنری که امروزه در بین جوانان کشور بسیار باب شده و به خاطر حضور نرم‌افزار و نیز فعالیتهای گروهی هنرمندان، محبوبیت بسیاری در بین کاربران یافته است. ابوالفضل فیلو علاقه خود به هنر دیجیتال را ریشه در کارتون و فیلم‌هایی میداند که از دوران کودکی همراه او بوده‌اند و این علاقه باعث شده تا با اسکیس و کسب مهارت در رنگ و سایه پردازی، امروز همچنان به فعالیت خود ادامه دهد. ایشان در زمینه انيميشن، گِــيم، موشن گرافیک و گرافيك ديزاين و البته کانسپت فعالیت خود را بصورت حرفه‌ای ادامه میدهد و معتقد است که با تمرین و بررسی زیاد آثار اساتید در این زمینه میتوان به مهارت‌های بیشتری دست یافت و در ضمن گوش کردن به موسیقی و نیز اتود کردن‌های متفاوت از یک موضوع، در ایجاد پروژه نهایی ایشان موثر است. ایجاد عمق، پرسپکتیو و نیز انتخاب رنگ مناسب همواره در آثار این هنرمند به خوبی قابل بررسی است و ایشان سعی میکند تا با مطالعه و درک اصول هنرهای تجسمی آثار بهتری را خلق کنند. ابوالفضل فیلو در مورد رشد هنر دیجیتال در ایران اینطور بیان میکند که: « خوشبختانه اين صنعت كم‌كم جايگاه خودش را در ايران پيدا کرده ولي خوب اين هنر هنوز آنطور كه بايد و شايد به كيفيت مطلوبی نرسيده و متاسفانه افرادی هستند كه هيچ بويی از هنر نبرده و روند پيشرفت اين صنعت را هم كندتر ميكنند.»

مشاهده آثار و متن کامل در ماهنامه هنرهای تجسمی پان آرت: نسخه سی و نهم پان آرت

کمی از خودتان صحبت کنید و البته دنیای هنر دیجیتال…
علاقه من از دوران کودکی به دنیای عجیب و فضاهای مرموز خیلی زیاد بود مثل فیلم‌هایی چون جادوگر شهر اُز و سایر فیلم‌ها. همیشه نگاه كردن به انیمیشن و فیلم‌های مختلف و خواندن کتاب مرتبط با این فضاها برای من خیلی جذاب بود که فکر کنم این علاقه تا به امروز همراه من بوده و سعی میکنم در اکثر کارهای شخصیم نزدیک به این تم‌ها کار کنم . همیشه عاشق خلق كردن بودم و هستم و بیشتر وقت‌ها سعی میكنم ایده‌پردازی، طراحی و یا هر تمرینی که به حرفه‌ام کمک کند را انجام دهم. به نظر من كسی كه میخواهد وارد حرفه هنر دیجتال شود باید با یک سری از اصول و قواعد هنر کاملن آشنا شود. از رنگ‌شناسی و آناتومی تا درك درست پرسپكتیو که همه این قواعد را میتوان با تمرین زیاد به دست آورد و از همه مهمتر الگو قرار‌دادن طبیعت کمک زیادی به این حرفه میکند چون طبیعت بهترین استاد، چه در هنر چه در زندگی است. یکی دیگر از کارهایی که به نظر من تاثیر زیادی بر روی این حرفه دارد نگاه كردن به كارهای اساتید حرفه‌ای و تحلیل كارهاست، این كار ناخودآگاه بر ذهن هنرمند تاثیر میگذارد و باعث میشود هم ازلحاظ زیبایی‌شناسی و هم از لحاظ تكنیك، بر روی کار تاثیر داشته باشد.

فعالیت تخصصی شما در چه زمینه‌ای انجام میشود؟
در شاخه‌هایی مثل انیمیشن، گِــیم ، موشن گرافیک و گرافیك دیزاین فعالیت میکنم و در واقع بستگی به این دارد كه چه پروژه‌ای در حال انجام باشد، ولی معمولن در شاخه گِــیم و انیمیشن به عنوان کانسپت‌آرت یعنی طراحی محیط و کاراکتر و در کل اسکچ‌ها و طراحی‌های اولیه و  نیز در شاخه دیجیتال پینتینگ هم فعالیت میكنم.

مشاهده آثار و متن کامل در ماهنامه هنرهای تجسمی پان آرت: نسخه سی و نهم پان آرت

ابوالفضل فیلونقاشی دیجیتال