نسیم نوروزی – تصویرگر

تصویرگری از کتاب تا نشریات و مجلات معتبر در آثار نسیم نوروزی

نسیم نوروزی از هنرمندان جوان و خلاق هست که تحصیلات خودش رو در زمینه گرافیک با مدرک کارشناسی تکمیل کرده. این هنرمند در مطبوعات معتبری مثل کودک و نوجوان و همینطور مجله چلچراغ به عنوان تصویرساز فعالیتهای مختلفی رو انجام داده. خلق و ایده پردازی کاراکترهای مختلف در سبک خاص این هنرمند و همینطور راه یابی آثار به آرت اکسپوی تهران رو به کارنامه نسیم اضافه کنید. در آثار این هنرمند  ترکیب بندی مناسب، استفاده از خطوط و رنگها در خلق شخصیت کاراکترهای دوست‌داشتنی،‌ بیننده رو برای رویت آثار به خودش جذب میکنه.

مشاهده آثار و متن کامل، تنها برای مشترکین و بعد از دانلود مجله امکان پذیر خواهد بود. نسخه بیستم پان آرت

تعریف شخصی شما از تصویرسازی چیست؟
من اینطور میگم که تصویرسازی یعنی تصاویری رو ببینی که علاوه بر جنبه ی زیبایی شناسانه، تعریف کننده ی موضوع یا داستانی هم باشن. در واقع این روایت گر بودن، امتیازی هست که به تصویرسازی داده شده. تصویرسازی ها گاهی با متن میان و گاهی خودشون داستان رو میگن اما در هر صورت ذهن رو درگیر می کنن و گاهی برای همیشه در یاد می مونن.

ارتباط متن،تعامل کلمات و تصاویر رو در کتاب کودک چگونه تعریف می کنید؟
از دید من اگه اینجا یک منطق داشته باشیم و یک دل؛ متن حتما منطق هست و تصویر، دل. اونها با هم مستقیما در ارتباط هستن. تصویرسازی مثل روغن، لولاهای منطق رو نرم و زیبا میکنه. گاهی متنها هر چی باید بگن رو در غالب کلمات میگن ولی شاید شما تصاویری رو کنارش ببینید که ظرافتهای روایت نشده ی اون متن رو میگه.
در بچگی تاثیرگذاری تصویرسازی به حد ممکن خودش می‌رسه. بچه ها هنوز برای رویارویی با صحبتهایی که قراره برای اونها بار آموزشی داشته باشه، هر چند یه داستان باشه، کوچیک و بی حوصله هستن. وقتی تصاویر با دنیایی از رنگ و نقش کنارش میشینه پذیرش پیام رو برای کودک شیرین و دوست داشتنی تر می کنن. چنانکه همه ما ممکن هست بعد سالهای سال تصویرسازی های کتاب اول دبستانمون رو به یاد داشته باشیم.

ادامه مصاحبه و مرور آثار این هنرمند در نسخه بیستم ماهنامه هنرهای تجسمی پان آرت…

تصویرگرینسیم نوروزی