نقاشی با دستانی کوچک و هنرمند همراه با الهام حمیدی

نقاشی با دستانی کوچک و هنرمند همراه با الهام حمیدی

الهام حمیدی مربی نقاشی کودکان با گذروندن دوره های آموزشی با کودکان از نقاشی هاشون نمایشگاهی برگزار کرده و به فروش آثار کودکان نیز مشغول شدن. در این نمایشگاه استعدادهای بی نظیری از کودکان دیده شده و به قولی از بانو حمیدی، بچه ها با دیدن بها داده شدن به کارهاشون، فعالیتهای بیشتری هم انجام میدن. بانو حمیدی ، فارغ التحصیل رشته نقاشی از دانشگاه علم و فرهنگ تهران هستن و در زمینه تدریس بصورت حرفه ای در دانشگاه سوره کرمان، فرهنگسرای کوثر، دانشگاه آزاد کرمان و مجموعه های مختلف دیگه فعالیت داشتن. این هنرمند برای کودکان نیز ، شش نمایشگاه در کرمان و تهران برگزار کردن و به فعالیتهای فرهنگی خودشون همچنان با اشتیاق ادامه میدن. این نمایشگاه بوسیله آموزشگاه نقاشی پیکاسو با همکاری نگارخانه بهشت از 14 الی 19 شهریور ماه برگزار و بازدیدکنندگان مختلفی برای مشاهده آثار کودکان حضور داشتند. این حرکت قابل ستایش از سرکار خانم الهام حمیدی رو امیدواریم که از سایر هنرمندان برای کودکان این مرز و بوم بیشتر شاهد باشیم تا هنرمندان آینده ، بهتر و سریعتر با ایده هایی بزرگتر از امروز رشد کنند.

الهام حمیدی در مورد نمایشگاه فعلی خودشون توضیح دادن که : نه سال است که با بچه‌ها کار می کنم. دانشگاه ومدارس مختلف تدریس دارم. سعی می کنم که با آموزشم راه و به بچه ها نشون بدم وبهشون کمک کنم تا اون چیزی که تو ذهنشونه رو براحتی رو کاغذ بیارن. من بچه ها رو خیلی جدی میگیرم… همشون درک خیلی خوبی دارن. سن بچه ها بین 5 تا 16 سال است، کارها فروش خوبی دارن. وقتی اولین نمایشگاه نقاشی کودکان و برگزار کردم،  بدلیل شوق وانگیزه ای که در بچه‌ها دیدم باعث شد که بخوام این کار و براشون ادامه بدم، این کار بهترین تشویق برای یک بچه است، بخصوص اینکه میبینه به کارش بها میدن حتی ازش کار میخرن.

بچه ها خیلی باهوش هستن کافیه که یک راهنمایی درست بشن، براحتی آثار خیلی خوبی خلق میکنن… خیلی راحتتر و آزادتر از ما بزرگترها…. به شخصه از بچه ها چیزهای زیادی یاد گرفتم. درون همه بچه‌ها یک استعداد بالقوه نهفته است که کافیه به فعلیت در بیاد و من امیدوارم که تونسته باشم نقشم و بعنوان معلم بخوبی ایفاء کرده باشم. کار با بچه‌ها خیلی سخته اگه کارتو بلد نباشی براحتی بچه رو از مسیر اصلیش منحرف میکنی. سبکی که خودم کار میکنم رئال انتزاع و اکثر کارا فیگوراتیوه. بافتهای مختلف و معمولاً تو کارام تجربه میکنم و این چیزیه که به شاگردامم یاد میدم. من سعی می کنم هر چی که خودم تجربه کردم و به بچه‌ها یاد بدم.

الهام حمیدینقاشی