بازگشت شهدای غواص کربلای چهار از نگاه هنرمندان

بازگشت شهدای غواص کربلای چهار از نگاه هنرمندان

این روزها در فضای مجازی و صحبتهای مردم، بسیار در مورد شهدای غواص کربلای چهار گفته و دیده شده. شهدایی که بعد از سالها پیدا شدن. فرشتگانی که هنرمندانه جان خودشون رو در راه وطن نثار کردن و خون گرمشون زمین رو سرخ کرده بود. از عملیات کربلای چهار و شهدای غواص کربلای چهار ، روایت های بسیار گفته شده. رشادت ها، اشک ها، منورهایی که آسمان شب رو مثل روز روشن میکرد، عملیاتی که در اون بسیاری از جوانان وطن به شهادت رسیدن و اکنون اجساد مطهری از این عزیزان که پیدا شدن.
کربلای چهار روایت عشق و جوانمردی به شمار میاد. جوانانی که حتی با دونستن سختی مسیر و یقین به شهادت، باز هم برای آزادی وطن پیش میرفتن. اکنون بعد سالها، پیکر 175 شهید به شکلی پیدا شده که گمان داده میشه این فرشتگان بصورت زنده دفن شده بودن. دستان بسته و بدنی که در زیر خاک دفن شده بود، خبر از رویدادی شگرف در زمانی دور میده. اینجا بحث از لو رفتن عملیات، کاستی ها، روایتهای حاشیه ای و مقصر نیست. اینجا، بحث رشادته. بحثت غیرت و جوانمردی. بحث شهدای ایران. صحبت از دلاورانی که بی صدا در شب عملیات در زمان غواصی جان باختند.
با موضوع شهدای غواص کربلای چهار ، دو هنرمند جوان ایرانی به طراحی پوستری پرداختن که در دنیای هنر هم خبرساز شده. پوسترهایی که به سرعت در فضای مجازی پخش شد و نشانه هایی هر چند کوچک رو از رشادت این بزرگمردان در هنر گرافیک زنده کرد.
سید مهدی موسوی طراح پوستر اول با عنوان ” شهید ایران ” در مورد کلیت پوستر شرح دادن که: ” همه چیز در عنوان پوسترم یعنی ” شهید ایران ” هویداست. مردانی که برای گذشته، حال و آینده ی سرزمین جان دادن و …”. در پوستر دوم که با عنوان ” ماهی ها بی صدا میمیرند ” منتشر شده، طراح پوستر، احمد درخشنده ، با متن پی نوشتی صحبت کردن که: ” به تازگی 270 شهید از دل خاک بیرون آمده اند که 175 نفرشان از شهدای غواص عملیات کربلای چهار بوده اند و در یک گودال بوده اند و دست‌بسته بوده اند و گلوله‌نخورده بودند و زخمی نداشته اند و…”
گروه پان آرت با تشکر از این دو هنرمند عزیز و آرزوی موفقیت تمام جوانان در عرصه هنر، برای بازماندگان خانواده شهدا، آرزوی آرامش و صبر داره. امیدواریم اونقدر که این شهیدان برای نجات وطن و سربلندی میهن تلاش و هنرنمایی کردن، ما هم توانایی حفظ هنر این عزیزان رو داشته باشیم. تا باد، چنین بادا…

احمد درخشندهپوسترسید مهدی موسوی