تصویرسازی به سبک رالف استدمن

الهام از آثار داوینچی در تصویرسازی های هنرمند بریتانیایی رالف استدمن

زیگموند فروید در زمانی گفته بود: “داوینچی بزرگترین هنرمند عصر رنسانس هست و مردی است که ما را از تاریکی نجات داد.” این جمله نمایشی از اعتبار و شهرت داوینچی و بالطبع آثار خاصی که خلق کرده هست. آثار تصویرسازی و نقاشی داوینچی در کنار اختراعاتی که انجام داده تاثیر بسیاری در هنر بعد از رنسانس داشته. در هنر مدرن فعلی هم بسیاری از هنرمندان از آثار این هنرمند بزرگ الهام گرفتن و اینبار نوبت به کارتونیست مشهور بریتانیایی یعنی رالف استدمن Ralph Steadman رسید تا نقاشی کارتونهای خاصی رو نمایش بده.
رالف، کارتونیستی هست که فعالیتهای بسیاری رو در زمینه تصویرسازی، طراحی کارتون و نقاشی انجام داده که از مهمترین اونها میتونیم به تصویرسازی کتاب “آلیس در سرزمین عجایب” اشاره کنیم که جایزه بهترین اثر رو هم از آن خودش کرد. این هنرمند برای مجلات معتبر زیادی از جمله Rolling Stone و The New York Times تصویرسازی های بسیاری رو انجام داده و اعتبار بسیار بالایی رو در هنر خودش کسب کرده.
رالف بعد از تصویرسازی موفق کتاب “مزرعه حیوانات” اثر جرج اورول، به بررسی آثار تصویرسازی داوینچی میپردازه و تصمیم میگیره با الهام از منطق ریاضیات، سبک نقاشی و خط های هنری و همینطور ایجاد محیطی مبهم، آثاری جدید رو خلق بکنه. در این روایت، داستان زندگی داوینچی بصورت کارتون، تصویرسازی میشه و اتفاقاتی که داوینچی در مورد خاطرات کودکی، اختراعات و حتی نقاشی هایی که خودش انجام داده بود، توسط رالف به کارتون تبدیل شده. تمامی این آثار در کتابی به نام Leonardo جمع آوری و برای فروش در سایت آمازون آماده شده. (تا لودشدن کامل تصاویر صبر کنید…)

تصویرسازیرالف استدمنکارتون