عکاسی خلاقانه نوید براتی از تصاویر کیهانی در آشپزخانه

عکاسی خلاقانه نوید براتی از تصاویر کیهانی در آشپزخانه

مطمئن شما در مورد تهیه غذا در فضا شنیدین . فضانوردان هم نیاز به غذایی برای خوردن دارن . مگه نه؟ اما احتمالن چیزی که در نظر نداشتین ساختن فضا از غذاست .  نوید براتی ، یک عکاس آزاد در لس آنجلس است که با بعضی وسایل متداول در آشپزخانه ، عکس هایی به شدت دقیق از کیهانی خیالی خلق کرده .
نوید براتی خصوصن به وب سایت ناسا علاقه داره که هر روز یک عکس اخترشناسی در سایت خودش می گذاره .  او شنیده بود که افرادی هستن که با استفاده از اسکنر ، عکس به وجود میارن و می دونست که با رزولوشن بالا میشه چیزهایی خلق کرد که از یه زمینه ی سیاه بیرون زده باشن . بنابراین شروع کرد به فکر کردن که چطور میتونه نسخه خودش از فضا رو خلق کنه ، اون هم با استفاده از محتویات کابینت آشپزخانه اش .
نوید براتی از ادویه ها و آرد برای خلق ستاره ها شروع کرد . این هنرمند گفته که : ” گاهی که به عکس های فضانوردی نگاه می کنم به نظر میرسه که ادویه در آسمان پاشیدن ” . نوید برای ساختن سیارات با اندازه ی متفاوت ، لیوان ها و پیاله های بزرگ رو با آب ، شیرنارگیل و رگه هایی از رنگ غذا پر میکنه . اون یک صحنه از فضا رو بروی سطح شیشه ای ایجاد میکنه و بعد اون سطح رو بروی اسکنر میگزاره و بدین شکل تصویری زیبا و جالب خلق می کنه . نوید براتی معمولن کار اسکن رو شب ها انجام میده چرا که در شب زمینه خیلی سیاه تر هستش . البته او با استفاده از فتوشاپ زمینه رو تیره تر هم می کنه و یا به سیاره ها سایه اضافه میکنه.

عکاسینوید براتی