پان آرت - نشریه جامعه ی هنری ایرانیان
وب سایت علمی پژوهشی هنر

فراخوان نمايشگاه نقاشی نوجوانان در هيروشيما با موضوع “صلح يعنی …”

596

فراخوان نمايشگاه نقاشي نوجوانان در هيروشيما با موضوع “صلح يعني …”

صلح مفهومي است که براي جهاني شدن نياز به آموزش و نهادينه شدن در درون هر انسان دارد . با توجه به شعار موزه صلح تهران مبني بر اينکه “صلح چيزي فراتر از نبود جنگ بين دولت ها است”، برقراري صلح در درون خود، خانواده ،جامعه و لمس آرامش و زيبايي ، لذت بخش و زندگي آفرين است و نسل جوان ميتواند با يافتن صلح دروني براي تضاد‌هاي طبيعت، جامعه و بحران‌هاي اجتماعي راه‌حل‌هاي سازنده پيدا کند.

آموزش صلح به نوجوانان، سبب ميشود علاقه به همزيستي و رفتارهاي مسالمت‌آميز،  احساس همکاري و روحيه همدردي در آنان رشد پيدا کند تا بتوانند با اعتقاد به اينکه آرامش ، شادي بخش است در تعارض ها، دعواها و اختلافات خود از راه‌حل‌هاي خلاق و دور از خشونت استفاده کنند .

نقاشي کودکان و نوجوانان نيز که نمايش بي واسطه اي از درونيات پاک و صلح طلبانه ي آنهاست ميتواند الهام‌بخش شهروندان سراسر جهان براي دوري از خشم ، نفرت و … باشد. از اين رو موزه صلح تهران با همکاري رسانه هنرهاي تجسمي گالري آنلاين نمايشگاه نقاشي با موضوع “صلح يعني …” را برگزار مينمايد.
اين نمايشگاه با هدف آگاهي بخشي به نوجوانان در مورد آرامش ،صلح درون، احترام گذاشتن به حقوق انسان‌ها، نفي هرنوع خشونت و تبعيض، احترام به تفاوت هاي فردي ، درک متقابل و مدارا برگزار ميشود .

در پي آن است که نوجوانان با استعدا‌دهاي هنري‌شان در راستاي ترويج پيام جهاني عاري از جنگ و سلاح‌هاي کشتار جمعي قدم بردارند .

آثار نقاشي نوجوانان 14 تا 19 سال در نمايشگاهي که به مناسبت بمباران اتمي هيروشيما در ژاپن در کنار جشنواره فيلمي که به همين مناسبت برگزار خواهد شد به نمايش در مي آيد و علاقه مندان به شرکت در اين نمايشگاه ميتوانند آثار خود را به صورت آنلاين از طريق سايت دبيرخانه جشنواره به آدرس …… از تاريخ دهم خرداد ماه تا دهم تير ماه سال 95 ارسال نمايند.

آيين نامه فراخوان

محدوده سني شرکت در اين نمايشگاه 14 تا 19 سال است.

تکنيک آثار : اکرليک – آبرنگ – مداد رنگي – پاستل (کليه تکنيک ها بر روي مقوا اجرا شود.)

موضوع آثار : صلح يعني …

ابعاد آثار :آثار بر روي کاغذ A3 با فاصله ي دو سانتي متر از هر وجه مقوا انجام شود.

هر هنرمند مي تواند 3 اثر طبق مشخصات فني اعلام شده در فرم ثبت نام ، به صورت آنلاين ارسال نمايد.

به تمام راه يافتگان اين نمايشگاه گواهي اعطاخواهد شد.

تقويم فراخوان

مهلت ارسال آثار  : دهم خرداد تا دهم تير ماه 95

اعلام نتايج داوري : پانزدهم تيرماه 95

دريافت آثار تاييد شده : بيست و پنجم تير ماه 95

تاريخ برگزراي نمايشگاه در هيروشيما : يکم مراداد ماه 95

هنرمندان ساکن شهر تهران جهت تحويل آثار ميتوانند به موزه صلح به آدرس خيابان فياض بخش، ضلع شمالي پارک شهر ، موزه صلح تهران مراجعه نمايند همچنين هنرمندان ساکن شهر هاي ديگر ميتوانند آثار خود را ارسال نمايند.

آدرس دبيرخانه آنلاين: Festival.onlineartgallery.ir

آدرس ايميل: onlineartgallery.ir@gmail.com

شماره تماس:  66731076- 021

نظرات بسته شده است، اما بازتاب و پینگ باز است.