چهاردهمین جشنواره دانشجویی تئاتر عروسکی

در این قسمت مصاحبه ای داریم با آقای دانیال اسماعیل زاده، دبیر چهاردهمین دوره جشنواره دانشجویی تئاتر عروسکی.

چهاردهمین جشنواره دانشجویی تئاتر عروسکی

برای شنیدن متن کامل مصاحبه به صورت صوتی، می توانید روی فایل صوتی زیر کلیک کنید:

https://panartmag.com/wp-content/uploads/2020/02/دانیال-اسماعیل-زاده-.mp3

 آقای اسماعیل زاده لطفا در خصوص برپایی جشنواره تئاتر عروسکی کمی برایمان  توضیح دهید:

به نام خدا من دانیال اسماعیل زاده، دبیر چهاردهمین دوره جشنواره دانشجویی تئاتر عروسکی هستم، این رویداد بسیار جذاب، بیش از بیست سال است که به همت علاقمندان به این هنر برگزار می شود؛ ولی متاسفانه به دلایلی با وقفه در اجرا روبرو شده است و اکنون بعد از مدت ها و با تلاش و سختی فراوان موفق به برپایی مجدد این مراسم شده ایم.

اولین دبیر جشنواره تئاتر عروسکی آقای یدالله کریمی بودند که از سال 1375 به همت جمعی از دانشجویان دانشگاه سینما و تئاتر هنرهای دراماتیک سابق شروع به برپایی این رویداد هنری کردند.

در دهه هشتاد این جشنواره رنگ و بوی جدیدی به خود گرفت و وارد عرصه بین المللی شد. مهمترین اتفاقی که در این دوره از جشنواره تئاتر عروسکی افتاد حضور پیتر شومان، بنیان گزار تئاتر نان و عروسک بود.

به جرات می توان گفت ایران یکی از چهار گروه برتر تئاتر دانشجویی عروسکی جهان است، لهستان، اکراین و چک نیز دیگر جشنواره های برتر دنیا هستند.

اما متاسفانه علارغم تلاش هنرمندان و اساتید این هنر، جایگاه مناسبی که به آن نیاز دارد را به آن اختصاص نداده اند و همواره مورد بی مهری قرار گرفته است.

تنها محلی که هنرمندان تئاتر عروسکی می توانند در آن هنر خود را به نمایش بگذارند همین جشنواره است و در مرحله بعدی باید وارد عرصه بین المللی و جشنواره یونیما بشوند . امید است با مشارکت مسئولین فضا برای معرفی بیشتر هنرمندان در این عرصه باز شود و اتفاقات مثبت بیشتری را شاهد باشیم.

این جشنواره به مدت یک هفته از تاریخ 25 بهمن شروع شده است و سوم اسفند ماه شاهد اختتامیه آن هستیم.

افتتاحیه این جشنواره با اجرای هنرمندانه گروه موسیقی دانشجویی آغاز شد، در ادامه شاهد مراسم تئاتر عروسکی معروف مبارک بودیم و در انتها با اجرای مراسم آتش بازی و پذیرایی از میهمانان به پایان رسید.و در پایان شما را دعوت به تماشای ویدئوی این رویداد می کنیم:

گزارش از خبرنگار هنری پان آرت: مرجان معتمدی

تصاویر از عکاس خبری پان آرت: وحید ابراهیمی

تئاتر عروسکیجشنواره تئاتر عروسکیچهاردهمین جشنواره دانشجویی تئاتر عروسکی