استیون کینگ، پدر ژانر وحشت

استیون کینگ یکی از معروف‌ترین نویسندگان معاصر در ژانر ترسناک است.

استیون کینگ، پدر ژانر وحشت

استیون کینگ یکی از معروف‌ترین نویسندگان معاصر در ژانر ترسناک است. تاکنون بیش‌ از 60 رمان بلند و 200 داستان کوتاه از وی به چاپ رسیده ‌است. داستان ها و رمان‌های او به علت هیجان و ترس بالا و همچنین تخیل شگرف او در داستان نویسی توجه کارگردان‌های سینما را به خود جلب کرده‌است.

 حتی اگر شما علاقه‌ای به کتاب خواندن نداشته و اسم این نویسنده بزرگ را نشنیده باشید با یادآوری چندی از فیلم های به نام تاریخ سینما نام آشنای او در ذهن شما نقش خواهد بست.

استیون کینگ در سال 1947 در پورتلند ایالت مین به دنیا آمد. پدرش دونالد، تاجر دریانورد بود و در دوران کودکی، استیون بدون هیچ دلیلی خانواده را ترک کرد. به همین دلیل دوران کودکی او با فراز و نشیب های فراوانی همراه بود.

 یک حادثه تلخ در زندگی استیون کینگ تاثیر بسیاری بر روی روحیاتش گذاشت و آن اتفاق، برخورد دوستش با قطار بود، درست زمانی که در حال بازی با یکدیگر بودند.

استیون کینگ، پس از فارق ‌التحصیلی در دانشگاه تصمیم گرفت به شغل معلمی روی آورد اما پس از تلاش های پی در پی و ناکامی در استخدام، به این فکر افتاد داستان های کوتاهی برای نشریه ای تحت عنوان «شیفت شب»  بنویسد تا مخارجش تامین شود. در آن حال مخاطبان بسیاری را جلب کرد و حتی پس از معلم شدن هم دست از نوشتن برنداشت و همچنان به نگارش داستان‌های کوتاه و بلند پرداخت.

آثار کینگ هم اکنون بیش از 350 میلیون نسخه فروش دارد و جوایز بسیاری از جمله: جایزه ادگار، ملی کتاب و او. هِنری را گرفته است.

در ادامه به معرفی تعدادی از رمان های معروف کینگ می‌پردازیم:

بهترین رمان های کینگ:

رمان کری (Carrie)

Carrie اولین رمان استفن کینگ است که در سال 1974 منتشر شد. داستان این کتاب درباره یک دختر 16 ساله خجالتی به نام کری وایت است که به همراه مادر سختگیرش زندگی می‌کند. کری که معمولاً به خاطره اشتباهات کوچک توسط مادرش تنبیه می‌شود، هیچ دوستی ندارد و در مدرسه کسی با او بازی نمی‌کند.

 رمان سالمز لات (Salem’s Lot)

رمان Salem’s Lot یکی از بهترین آثار استفن کینگ است که در سال 1975 به چاپ رسید. او در این کتاب داستان یک نویسنده به نام بن میرز را روایت می‌کند که برای نوشتن کتاب جدیدش درباره خانه مخوف مارستون، تصمیم می‌گیرد تا به شهر دوران کودکی خود سفر کند؛ اما با ورود او به این شهر، اتفاقات عجیب و غریب شروع به رخ دادن می‌کنند.

 رمان درخشش (The Shining)

بیشتر شما The Shining را با فیلم معروف استنلی کوبریک می‌شناسید. رمان درخشش نیز یکی از بهترین آثار استفن کینگ است. در این رمان با نویسنده‌ای به نام جک تورنس آشنا می شویم که به همراه همسر و دخترش به یک هتل متروک نقل مکان می‌کند تا از آرامش آنجا برای نوشتن کتاب جدیدش استفاده کند.

رمان آن(it)

کتابی در ژانر وحشت است. نخستین بار در سال 1986 منتشر شد. رمان روایت غیر خطی دارد و از زبان سوم شخص گفته می شود. کتاب درباره گروهی از بچه هایی است که با موجود عجیبی به نام پنی واریز رو به رو می شوند.

استیون کینگرمانسینمافیلمنامهنویسنده