حراج هنری تهران بهترین اثرش 4 ملیاردی شد

حراج هنری تهران در دوازدهمین دوره ی آن ، آثار هنرمندانی از جمله زنده یاد عباس کیارستمی، حسین زنده رودی، آیدین آغداشلو و چندی از هنرمندان به نام  با قیمت های میلیاردی به چوب حراج خورد.

حراج هنری تهران بهترین اثرش 4 ملیاردی شد

اجرای بخش نخست بر عهده حسین پاکدل و بخش دوم بر عهده رضا کیانیان بود.

در دوازدهمین دوره حراج هنری تهران، ترکیب متنوعی از آثار هنرمندان معاصر ایران  از جمله هوشنگ پزشک‌نیا، فرشید مثقالی، پرویز تناولی، فریده لاشایی، پروانه اعتمادی، هانیبال الخاص، ناصر اویسی، نصرت‌الله مسلمیان، منصوره حسینی، رضا بانگیز، یعقوب امدادیان، قاسم حاجی‌زاده، سیدمهدی حسینی، مهدی سحابی و داوود زندیان عرضه شد.

  نقاشی منوچهر یکتایی سرآغاز فروش میلیاردی آثار بود و اثر حسین زنده رودی گرانترین اثر فروخته شده با قیمت 3 میلیارد و 200 میلیون رکورد داره این دوره از حراجی شد.

در این حراجی عکسی از عباس کیارستمی(فیلمساز نامدار ایرانی) عرضه که با قیمت 420 میلیون تومان فروخته شد. این عکس مربوط به مجموعه «سفید برفی» است که پیش از این در سال ۲۰۱۴ در حراجی کریستیز عرضه شده بود.

از دیگر آثاری که به چشم می خورد نقاشی ای از آیدین آغداشلو  باعنوان «تابستان، زمستان» با قیمت 850 میلیون تومان فروخته شد.

مجسمه ای فایبر گلاس از پرویز تناولی نیز نزدیک به 1.5 میلیارد تومان فروخته شد.

در میان آثار با قیمت بالای یک میلیارد، آثاری از منیر فرمانفرماییان و ژازه تباتبایی هم به چشم می‌خورد.

در حراج هنری تهران دوازدهم مجسمه فلزی ژازه تباتبایی که از مجموعه موزیسین‌های این هنرمند است و جزو بزرگترین کار‌های او به شمار می‌رود، یک میلیارد و صد میلیون تومان چکش خورد.

مجسمه فلزی بدون عنوان دیگری از ژازه تباتبایی هم ۳۰۰ میلیون تومان فروش رفت. اثر منیر فرمانفرمائیان هم با عنوان «توپ آیینه‌ای» با قیمت یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان به فروش رسید.

تابلوی «خوابم یا بیدار» اثر فرهاد مشیری، یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان فروخته شد.

اما یکی از عجیب ترین آثار فروخته شده نقاشی بدون عنوان از هنرمند جوان حسن روح‌الامین بود؛ زیرا که در نهایت تقریبا 5 برابر بیش از قیمتی که از درنظر گرفته شده بود چکش خورد.

مهدی کرم‌پور یکی از سینماگران ایرانی اثر خود را با عنوان «آخرین وسوسه» 60 میلیون تومان فروخت. «دیگر مپرس از من نشان کز دل نشانم می‌رود»، عنوان تابلوی عکس سه لته‌ای از رضا کیانیان بود که ۶۵ میلیون تومان فروش رفت. تابلوی عکس سعید صادقی عکاس جنگ هم با عنوان «گمرک خرمشهر» ۷۰ میلیون تومان چکش خورد و فروخته شد.

اما شایان ذکر است که در این حراجی 3 اثر از خسرو حسن‌زاده، فرامرز پیلارام و منصوره حسینی به فروش نرسیدند.

 

 

آثار هنریحراجحراجی تهرانمجسمه سازینقاشی