انتخاب رنگ در بسته بندی با پلاگین پنتون برای ادوبی ایلاستریتور

انتخاب رنگ در بسته بندی با پلاگین پنتون برای ادوبی ایلاستریتور

گسترش روزافزون نرم‌افزارهای گرافیک باعث شده تا سرعت ، دقت و خروجی مطمئن‌تری از آثار گرافیک تجاری تهیه بشه . در این بین صنعت بسته بندی وابستگی بیشتری به نرم افزار داره . چون هزینه های کاغذ و ضایعات اون و همینطور انتخاب رنگ در بسته بندی بسیار مهم هست . از طرفی بسته بندی ارتباطی مستقیم با مشتری داره و یکی از آثار گرافیکی هست که در اون کیفیت رنگ و نوع فیزیک بسته بندی نقش بسیار مهمی رو بازی میکنه. در این بین حضور شرکتهای معتبری چون پنتون که به تولید رنگ مشغوله بسیار مهمتر از قبل هست . شرکتی که علاوه بر تولید رنگ ، به ساخت نرم افزارهای مدیریت رنگ چاپی هم مشغول شده .
محصولی که پنتون ارایه کرده ، اینبار جدای از تمامی کارهای چاپی و هدایای تبلیغاتیش هست. این بار شرکت پنتون پلاگینی بنام PantoneLIVE ColorBook برای برنامه ادوبی ایلاستریتور ساخته تا از طریق اون ، کاربر در طراحی بسته بندی و موارد گرافیکی دیگه بتونه انتخاب بسیار دقیقی رو داشته باشه . از تعیین چاقی ترام وابسته به درصدهای رنگی مختلف گرفته تا نمایش رنگهای خارج از گاموت . برای اعتبار این برنامه همین بس که شرکت بزرگی مثل Windmooler آلمان که از نزدیک با دستگاه‌های هیولای اونها آشنا شدیم و کیسه پلی اتیلنی برای پتروشیمی تولید میکنن ، یکی از شرکای تجاری ساخت این محصول هست . از پارتنرهای دیگه ی این برنامه میتونیم به ESKO و SunChemical که هر دو در زمینه تولید رنگهای صنعتی و دستگاه چاپ فلکسو و هلیوگراور فعالیت دارن اشاره کنیم و این نشون دهنده این هست که پنتون ؛ پلاگین جدید خودش رو برای بالاتر بردن دقت خروجی رنگ در صنایع بسته‌بندی غذایی و حتی صنایع سنگین پلاستیک و پتروشیمی‌ها تهیه کرده .
از مزایای این پلاگین میتونیم به موارد زیر اشاره کنیم: 1- ایجاد یک پالت تخصصی از رنگهای مشهور پنتون برای کاربری راحت تر 2- نمایش رنگهای خارج از حیطه چاپ برای جلوگیری از مشکلات چاپی 3- تنظیم مواردی برای جلوگیری از چاقی ترام و ایجاد تنظیمات خودکار 4- نمایش پالت رنگهای اختصاصی متناسب با دستگاه های چاپی. لینک نرم افزار

ادوبی ایلاستریتورپلاگینپنتون