پان آرت - نشریه جامعه ی هنری ایرانیان
وب سایت علمی پژوهشی هنر

بهنام رئیسیان – طراح گرافیک

0 250

پرهیز از بیان پیچیدگی‌های فلسفی و ساده انگاری در آثار گرافیک بهنام رئیسیان

طراحی پوستر از بخش های مهم در گرافیک به شمار میاد. گسترش و محبوبیت سبکهای مختلف در اجرای پوستر، باعث شده تا طراحان؛ ایده های مختلفی رو که برای انتقال مفاهیم خاص در ذهن دارن، نسبت به زمان و درخواست جامعه در اجرا بکار ببرند. یکی از این سبکها، مینیمال هست. خلاصه گویی، پرهیز از بیان پیچیدگی های فلسفی و ساده انگاری در این سبک، باعث شده تا مینیمال در آثار تبلیغاتی هم نفوذ کنه. از هنرمندان مطرح این سبک میتونیم به بهنام رئیسیان ، طراح گرافیک، فارغ التحصیل کارشناسی ارتباط تصویری و عضو رسمی گروه هنری جاپا اشاره کنیم که فعالیتهای مختلفی رو به ثبت رسونده. بهنام با خلق آثاری در پوستر و سبک مینیمال و حضور در مسابقات مختلف، رزومه ارزشمندی رو در کارنامه هنری خودش ایجاد کرده. این هنرمند درباره سبک کاری خودش اینطور بیان میکنه که: “مینیمال ذات درونی دقیق و موشکافانه ای داره که اگر درست ازش استفاده کنید میتونه بهترین اثر رو بزاره. ولی صرفن هر اثر ساده ای نمیتونه مینیمال باشه. ساده و خلوت بودن در اثر مینیمال در استفاده از عناصر و رنگ و فرم و مفاهیمی هست که از اون یک مکتب ساخته و نباید با هر سادگی دیگه‌ای اشتباه گرفته بشه.”

مشاهده آثار و متن کامل در ماهنامه هنرهای تجسمی پان آرت: نسخه بیست و هفتم پان آرت

بهنام رئیسیان - طراح گرافیک

چطور و از چه زمانی به دنیای گرافیک علاقه مند شدید؟!
در ابتدا هیچ علاقه ای به گرافیک نداشتم و بخاطر تمایل به موسیقی و سازهای سنتی وارد رشته گرافیک شدم تا بتونم بعد گذر از این مقطع، وارد رشته موسیقی بشم. بعد از ورود به دانشگاه و آشنایی با گرافیک و عرصه وسیع ارتباط تصویری، علاقه ای وصف نشدنی نسبت به این رشته در من بوجود اومد. بعد از شناختن رشته ها و آشنایی با سبک ها، تکنیک ها و روش های برقراری ارتباط تصویری و مطالعه روی هرکدام از حیطه های این شاخه، در سال سوم تحصیلی به پوستر علاقه مند شدم و بعد از فعالیت های شخصی و انجام تجربه های متفاوت در طراحی، سرانجام به طراحی پوستر به سبک مینیمال با مضامین اجتماعی و سیاسی با ته مایه ی طنز به روش خودم، تغییر مسیر دادم. درنهایت بعد از آشنایی با علی عمرانی و حسین محمدی وحیدی، گروه هنری جاپا در سال 1391 شکل گرفت و فعالیت های دیگرمون رو در غالب گروهی و یا به صورت فردی ادامه دادیم.

مینیمال، عنوانی هست که به آثار شما اطلاق میشه. در مورد این سبک توضیح بدید…
مینیمالیسم یا ساده گرایی مکتبیه که اساس آثار و بیان خودش رو بر پایه سادگی و روش های ساده و خالی از پیچیدگی معمول فلسفی و یا شبه فلسفی بنیان گذاشته. برای کسب اطلاعات بیشتر به خوانندگان عزیز کتاب ” آخرین جنبش‌های هنری قرن بیستم نوشته ی لوسی اسمیت، ادوارد ” رو پیشنهاد میکنم.

مشاهده آثار و متن کامل در ماهنامه هنرهای تجسمی پان آرت: نسخه بیست و هفتم پان آرت

بهنام رئیسیان - طراح گرافیک بهنام رئیسیان - طراح گرافیک

ارسال یک پاسخ