پان آرت - نشریه جامعه ی هنری ایرانیان
وب سایت علمی پژوهشی هنر

امیر حافظی – طراح گرافیک

0 162

تلاش برای کسب تجربه، ‌از طراحی تا آموزش گرافیک همراه با آثار امیر حافظی

در هنر گرافیک شاهد حضور جوانان خلاقی هستیم که هر چند راه طولانی یی رو باید برای کسب تجربه و شهرت طی کنن، اما شور و علاقه اونها در طراحی و همینطور فعالیت مداوم در خلق آثار مناسب ستودنی هست. امیر حافظی از طراحان جوانی است که با وجود مشکلات فراوان، در دنیای دیجیتال به خوبی مسیر خودش رو پیدا کرده. تاسیس یک وب سایت جهت آموزش، ایده پردازی و  طراحی فونت و همینطور انجام سفارشات طراحی بصورت آنلاین توسط این هنرمند جوان قابل اشاره و بررسی است. امیر، تسلط به نرم افزارهای گرافیک رو بخش بسیار مهمی برای خروجی کار میدونه  و اعتقاد داره که در صورت داشتن ایده خوب اما ناتوانی در اجرای مناسب دیجیتال، صدمه قابل توجهی به اثر نهایی میخوره که این روند متاسفانه در آثار برخی از اساتید! هم بوضوح دیده میشه. از فعالیت های مهم این هنرمند دریافت سفارشات طراحی گرافیک بصورت آنلاین هست؛ گرچه این روش شاید در ایران بصورت کاملا جدی پیگیری نشده، اما تلاش امیر حافظی برای جاانداختن دریافت سفارش آنلاین طراحی، قابل تقدیره و میتونه پیام آور آینده ای روشن از این رویداد باشه.

مشاهده آثار و متن کامل در ماهنامه هنرهای تجسمی پان آرت: نسخه بیست و ششم پان آرت

امیر حافظی - طراح گرافیک

کمی در مورد فعالیت های هنری خودتون و نحوه ورود به گرافیک صحبت کنید؟
به نام خداوندی که نامش آرام بخش دل هاست. از کودکی به هنر علاقمند بودم و هر از گاهی روی کاغذ به صورت تجربی برای خودم نقاشی می کشیدم. سال دوم دبیرستان بودم که به هنرستان رفتم، وارد دنیای گرافیک شدم و به مدت دو سال این رشته رو ادامه دادم تا دیپلم گرافیک گرفتم. شهر ری رشته گرافیک برای پسرها وجود نداشت و ما اولین سری از هنرجویان رشته گرافیک در اونجا بودیم. امکانات در حد صفر که چه عرض کنم، زیر صفر بود. اون زمان حتی کامپیوتر هم نداشتیم و کلا به صورت دستی کار می کردیم. معمولا هنرجویانی که وارد این رشته میشن نمونه کارهای هنرجویان سری قبل رو می‌بینن و تجربه کسب می کنن ولی ما این امکان رو هم نداشتیم. استاد تمامی دروس هم یک نفر بود و برای درس طراحی هم، یک استاد جداگانه داشتیم. خلاصه شرایط خیلی سختی رو گذروندیم چون حتی میز مخصوص هم نداشتیم و اواخر سال بود که برای ما میز کار تهیه کردن. همچنین برای ساخت آتلیه درون کلاس، بنایی هم کردیم!. خلاصه پس از اینکه ما دیپلم گرفتیم، یک هنرستان تازه ساخت در شهر ری برای گرافیک و معماری تأسیس کردن!
پس از گذراندن دوره دیپلم به پیش دانشگاهی رفتم و حدود یک سال در حوالی بهارستان، هنرستان مالک اشتر، رشته گرافیک رو اونجا هم تجربه کردم. پس از اتمام پیش دانشگاهی به سربازی رفتم و به صورت سرباز معلم دوران سربازی رو پشت سر گذاشتم. بعد از سربازی به دلایل شرایطی که داشتم مجبور بودم برای کسب در آمد کار کنم و ناچاراً در یکی از بیمارستان های جنوب شهر مشغول به کار شدم. جایی که نه با روحیات من سازگار بود نه به رشته تحصیلیم مرتبط می شد. همزمان با فعالیتم در بیمارستان دفترچه ورود به دانشگاه علمی کاربردی گرفتم و رشته گرافیک رو در دانشگاه فرهنگ و هنر واحد 5 ، به مدت دو سال با شرایط خیلی سخت ادامه دادم. چون هم دانشگاه می رفتم و هم در داروخانه ی بیمارستان شب کار بودم و بعضی وقت ها هم تا دو روز خونه نمی رفتم. به هر حال تونستم فوق دیپلم رشته گرافیک رو بگیرم و به دلایلی هم دیگه نتونستم ادامه تحصیل بدم ! پس از کلی تلاش برای کار در حرفه ی خودم اینور و اونور زیاد رفتم ولی سرانجام به این نتیجه رسیدم که برای همیشه به صورت مستقل کار کنم، هر چند درآمد ناچیزی داشته باشم. در آمد ناچیز رو به کار کردن برای دیگران ترجیح دادم …

مشاهده آثار و متن کامل در ماهنامه هنرهای تجسمی پان آرت: نسخه بیست و ششم پان آرت

امیر حافظی - طراح گرافیک امیر حافظی - طراح گرافیک

ارسال یک پاسخ