پان آرت - نشریه جامعه ی هنری ایرانیان
وب سایت علمی پژوهشی هنر

حسین زارع – فتو آرتیست

0 485

حسین زارع متولد سال 1371 شهر بوشهر؛ این هنرمند جوان عکاسی و ادیت تصاویر رو بصورت همزمان از سن هجده سالگی آغاز کرده. این هنرمند با استفاده از سایتهای خارجی مثل 1x و 500px و چندین ساعت تمرین در روز، به یادگیری هنر عکاسی و تکنیک های مختلف در اصلاح عکس پرداخته.
حسین در عکاسی بیشتر به سبکهای کانسپت و مینیمال آرت توجه کرده. البته بیشتر هنرمندان ایشون رو بخاطر خلاقیت در مینیمال آرت بخوبی میشناسن و این نوع عکاسی باعث ارتباط بیشتر حسین با عکاسان خارجی در این سبک هم شده. علاوه بر این، حسین زارع در چهار جشنواره بین المللی مختلف هم شرکت کرده و موفق به کسب سه مدال نقره از جمله جشنواره Fiap هم شده. در کارهای حسین؛حسی از تنهایی، گذر انسان از نگاهی جدید و پر مفهوم و همچنین برخورد چندین المان برای ترکیب زمان و مکان در یک لحظه از نگاه بیننده، مشاهده میشه. نمایش آثار این هنرمند جوان بوشهری در سایت های خارجی و همچنین سبک خلاقانه اون، باعث شده تا در این نسخه به نمایش آثار ایشون بپردازیم.

 09

چرا سبک مینیمال و آبستره رو برای کارهاتون انتخاب کردین؟!
انتخاب سبک مینیمال به دلیل علاقه و عقاید شخصی من هست، چرا که همیشه دوست دارم عکس در عین سادگی که مفهوم رو راحت به بیننده میرسونه، برای اکثریت عموم هم قابل فهم باشه ولی در همین سادگی با بکار گیری ترکیب بندی، ایده و مفهوم بتونه مخاطب رو جذب خودش کنه و در ضمن به روی اون آثار هم فکر کنه.

آثار شما حسی از تنهایی انسان رو نمایش میده، به چه دلیل؟!
حس تنهایی رو نشون میده به این دلیل که خود من هم اکثر در اتاقم تنها هستم و با کامپیوتر و استفاده از اینترنت مشغول ادیت تصاویرم و زیاد اهل بیرون رفتن نیستم. اگر هم زمانی بیرون میرم یا با خانواده هست یا برای گرفتن عکس. از طرفی جامعه طوری شده که اکثر افراد برای بالا کشیدن موقعیت خودشون تقریبا هرکاری میکنن و من بالعکس وقت خودم رو بیشتر به تنهایی میگذرونم تا از ناراحتی ها به دور بمونم.

از چه تجهیزاتی برای عکاسی استفاده میکنین؟!
با اکثر کارهام رو با Nikon D7000 به همراه لنز 18-105 عکاسی کردم و البته مدتی هست که از دوربین Canon 5d Mark III به همراه لنز 24-105 به اضافه سه پایه و یک فیلتر Nd برای عکاسی از طبیعت هم استفاده میکنم.

10

پیشرفت سبکهای آبستره و کانسپک در ایران چقدر بوده؟!
پیشرفت عکاسان نسبت به گذشته خیلی خوب بوده، البته در سبک آبستره نسبت به کانسپت هنوز کمتر اتفاقاتی افتاده. عکاسی در سبک کانسپت اونهم بصورت سیاه سفید، مدت زیادی هست که انجام میشه. اما تا قبل از اینکه من به شخصه کارهام رو شروع کنم و حتی تا الان، هنوز با کسی آشنا نشدم که در قالب کانسپت آثاری رنگی ارایه کنه. این میتونه به دلیل سختی در ادیت تصاویر رنگی باشه و یا شاید هم حسی که عکاس نسبت به تصاویری که میگیره در حالت سیاه سفید به صورت ویژه تری ظهور میکنه.

از آثار کدوم هنرمندان ایرانی یا خارجی برای ارایه ایده پردازی استفاده میکنین؟!
من در ایده پردازی و شروع کارم، ابتدا با دیدن سایت های خارجی شروع کردم. یعنی تصاویر رو به دقت بررسی میکردم تا اگه اثری هم قرار باشه ارایه کنم، در سطح جهانی باشه و نه در حد شهر یا کشوری. برای رسیدن به ایده های جدید با گوش کردن به موسیقی و یا الهام از حس درونی خودم هم استفاده میکنم. برخی از عکسهام رو هم با دیدن تصاویر خارجی دیگه و ایده پردازی بواسطه اونها انجام میدم.

برخورد هنرمندان خارجی نسبت به آثار شما چطور بوده؟!
شاید براتون جالب باشه که بیشتر حامیان من چه در صفحه فیس بوک و یا سایتهای مختلف و حتی جشنواره‌هایی که شرکت کردم، هنرمندان خارجی بودن، چه بهترین های دنیای عکاسی چه مردم عامی. فعالیت من بیشتر در سایتهای خارجی هست و این نگاه باعث شده تا بهترین های دنیای عکاسی با سبک کاری من ارتباط برقرار کنن و با من هم آشنا بشن که امیدوارم این روند به همین منوال با موفقیت ادامه داشته باشه.

ارسال یک پاسخ