پان آرت - نشریه جامعه ی هنری ایرانیان
وب سایت علمی پژوهشی هنر

سحر سبحانی – تصویرگر

434

بلند پروازی‌هایی در دنیای رنگارنگ کودکی و آثار تصویرگری سحر سبحانی

سحر سبحانی تصویرگر جوانی است که برخلاف تحصیلاتی که در ابتدای امر داشته، با علاقه راه خود را به سوی هنر پیدا کرده است. بررسی تکنیک‌های دستی و دیجیتال باعث شده تا این هنرمند در ارایه آثار به مهارت خاصی دست پیدا کند. لطافت در آثار ارایه شده، کودکان، معصومیت و شادابی وصف ناپذیری که در آثار سحر سبحانی وجود دارد، شما را تا دنیای جذاب کودکان پیش میبرد؛ دنیایی که هر یک از ما آرزوی دیدن مجدد آن را داریم. لطافت و نوع رنگ آمیزی که در آثار این هنرمند موج میزند باعث ایجاد حس آرامش، جذابیت و رویاگونه ای میشود که مخاطب در پس ذهن خود آنرا شاید فراموش کرده باشد. این هنرمند با خلق کاراکترهای مختلفی که از دنیای خودش بازتاب میگیرند سعی در نمایش ویژگی هایی فانی از دنیای شناخته شده ما دارد و میکوشد مخاطب را به دنیایی دیگر مملو از آرامش دعوت کند. سحر سبحانی راجع به حضور نظر کارفرما در ارایه آثار اینطور بیان میکند که: “همیشه سعی میکنم طوری کار کنم که سفارش دهنده زیاد به فضای کاری من وارد نشود. البته بعضی از تصویرگرها به این معتقد هستند که نظر سفارش دهنده میتواند سازنده باشد ولی به نظر من همیشه اینطور نیست.”

مشاهده آثار و متن کامل در ماهنامه هنرهای تجسمی پان آرت: نسخه سی و هفتم پان آرت

سحر سبحانی تصویرگر

از علاقه مندی به هنر و همینطور نحوه ورود به دنیای تصویرسازی صحبت کنید…
شاید برای شما جالب باشد تعریف کنم که سرآغاز علاقه من به تصویر سازی از چه زمانی بوده است. خوب شاید از همان ابتدا. بخاطر دارم زمانی که سن پایینی داشتم، حسب علاقه همه‌ی بچه‌ها به نقاشی؛ من هم علاقه‌ی زیادی به رنگ و شکل کشیدن داشتم ولی از ابتدای امر، حسی عجیب نسبت به نقاشی‌هایی که میکشیدم داشتم. وقتی که بزرگتر شدم و میخواستم تعیین رشته کنم به اجبار خانواده‌ام و بر خلاف میل باطنی و قلبی، به رشته ریاضی رفتم و بارها به خاطر انتخاب اشتباهم از طرف معلمان و خیلی از دوستانم مورد انتقاد قرار میگرفتم چون تنها کاری که من سر کلاسهام انجام نمیدادم، گوش دادن به دروسی بود که برایم خسته کننده بود؛ در عوض طراحی کردن درون کتابهای درسی برایم بسیار لذت‌بخش بود و این بیشترین کاری بود که سر کلاس انجام میدادم. بعد از اتمام سال دوم بلافاصله بدون اطلاع خانواده تغییر رشته دادم. البته کار ساده‌ای نبود ولی موفق شدم که به رشته‌ی دلخواهم وارد شوم. سال سوم هنرستان سال آشنایی من با تصویرسازی بود و شروع دلبستگی ابدی من به این رشته.

در رابطه با ايده و تکنيک، آیا از هنرمند خاصي متأثر هستيد؟
از هنرمند خاصی نه، ولی کارهای هنرمندان خارجی را بیشتر دنبال میکنم. در طول روز به آرشیو تصویرسازی هنرمندان دیگر نگاهی میاندازم و به نحوی هر روز سر کلاس درس حاضر میشوم و به اندوخته هایم اضافه میکنم. به طور کلی از آثار هنرمندان مختلفی تأثیر میگیرم و سعی میکنم از هر تصویر یک درس جدید برداشت کنم؛ البته این یادگیری ها بیشتر در زمینه نحوه اجرا است نه تصویر و شخصیت‌پردازی.

مشاهده آثار و متن کامل در ماهنامه هنرهای تجسمی پان آرت: نسخه سی و هفتم پان آرت

سحر سبحانی تصویرگر سحر سبحانی تصویرگر سحر سبحانی تصویرگر

نظرات بسته شده است، اما بازتاب و پینگ باز است.