پان آرت - نشریه جامعه ی هنری ایرانیان
وب سایت علمی پژوهشی هنر

غزاله بیگدلو – تصویرگر

0 435

فضایی سورئال، پرداخت به جزئیات در دنیایی کودکانه و نقاشی های غزاله بیگدلو

تصویرسازی، هنری که به خوبی در کشور ما در حال رشده و با احترام به همه اساتید، رشد چشمگیر اونرو در سالهای اخیر مدیون جوانانی هستیم که با علاقه و پشتکار فراوان همراه با کسب تجربه از پیشینیان هنر مشغول فعالیت هستن. غزاله بیگدلو ، تصویرساز جوانی است که اکثر فعالیت خودش رو در زمینه تصویرسازی کودکان انجام میده. جزئیات و دقت در آثار این هنرمند بسیار بالاست و غزاله دلیل اینکار رو به جهت انتقال درست مفاهیم، حس ها و بازی تخیلات برای کودکان میدونه و اینطور بیان میکنه که: “برای تصویرسازی کتاب کودک باید مخاطب رو بشناسی، تصویرت باید به نیازهای روانی کودک برای لذت بردن از تجربه‏های بصری جوابگو باشه. بچه‏ها خواندن کتاب رو با خواندن تصویر آغاز می‏کنن، به همین خاطر باید توجه داشته باشی تصویر، نقش خودش رو در انتقال مفاهیم، حس‏ها و تخیلات درست بازی کنه.” این هنرمند تصویرسازی های جوانان ایرانی رو بسیار نوید بخش میدونه و گواه این ادعا رو هم حضور موفق هنرمندان در مسابقات بین المللی ذکر کرده.

مشاهده آثار و متن کامل در ماهنامه هنرهای تجسمی پان آرت: نسخه بیست و ششم پان آرت

غزاله بیگدلو - تصویرگر

از پیشینه هنری خودتون و نحوه حضور در هنر تصویر سازی صحبت کنید…
در دانشگاه نقاشی خوندم. بدون اینکه نگاهی به تصویرگری داشته باشم. تا اینکه اولین سفارش کتاب به‏ طور اتفاقی درِ خانه من رو زد! بعد از اون، برای تصویرسازی ترغیب شدم. بعد از تصویرگری چند کتاب، که دو تاش نوشته خودم بود، متوجه ضعف عمیق خودم در این زمینه شدم. اون موقع بود که فهمیدم کاری بسیار تخصصی رو شروع کردم که بهتره برای انجامش آموزش ببینم. به این ترتیب برای تقویت دانش بصریم اقدام کردم.

آثار شما در زمینه تصویرسازی کتابهای کودکان در فراخوان‌ها و مسابقات بسیاری برگزیده شده. حس کار کردن با محتوی کودکانه رو چطور تعریف میکنین؟
کودکان فضای ذهنی باز و آزادی دارند. آزادی بازی، باور داشتن، امید بستن، شگفت‏زده شدن، تخیل کردن، گسترش دادن، آرزو پروراندن،… دنیای اون‏ها مرگ و نیستی رو نمی‏شناسه و به آینده و بهبود امید داره. اون‏ها نگاه به جلو دارند و خاطرات زیادی ندارند که با گذشته درگیر بشن. در حالیکه اغلب بزرگسالان با باورهای یأس آمیز دنیای واقعی و واقعیت‏ها درگیرن. کار کردن برای کودکان باور به ترمیم و بهبود رو تقویت می‏کنه.

مشاهده آثار و متن کامل در ماهنامه هنرهای تجسمی پان آرت: نسخه بیست و ششم پان آرت

غزاله بیگدلو - تصویرگر غزاله بیگدلو - تصویرگر

ارسال یک پاسخ