پان آرت - نشریه جامعه ی هنری ایرانیان
وب سایت علمی پژوهشی هنر

مارینا خیرالله زاده ورزی – نقاش

296

در جستجوی افق‌های تازه همراه با ترنم رنگها در آثار مارینا خیرالله زاده ورزی

مارینا خیرالله زاده ورزی کارشناس مترجمی زبان فرانسه و کارشناس ارشد نقاشی به مدت بیست و دو ساله که در زمینه نقاشی در سبکها با تکنیک و مواد گوناگون فعالیت میکنه. این هنرمند مدت دو ساله که به دنیای نقاشی انتزاعی وارد شده و در راستای بهبود بخشیدن به آثارش، مطالعات زیادی رو هم در این زمینه داشته که تاثیرات مثبتی روی آثارش ایجاد کرده. مارینا دلایل علاقه و انتخاب انتزاع در آثار جدیدشون رو آزادی عمل و انفجار انرژی درونی و در اصل پیدا کردن یک زبان بصری پویا و دارای قابلیت‌های ایجاد ارتباط جهانی و مناسب با جهان امروز میدونه. این هنرمند احساس میکنه که در نقاشی انتزاعی احساس آزادی بیشتری داره و با رهاکردن شور و هیجانات درونی با استفاده از تکنیکها و رنگهای مختلف، نقاشیهاشون پویایی بهتری پیدا کرده و به خوبی تونستن حرکت و کنشهای درونی رو بیان کنن و در مجموع، کار، هدایت شده و تونسته به یک هماهنگی منسجمی برسه.

مشاهده آثار و متن کامل در ماهنامه هنرهای تجسمی پان آرت: نسخه سی و یکم پان آرت

مارینا خیرالله زاده ورزی - نقاش

نقاشی رو از چه زمانی شروع کردید؟
ازکودکی عاشق نقاشی و بخصوص رنگ بودم و درتمام زندگیم، همیشه جزو جدا نشدنی زندگیم بوده. بطور جدی نقاشی رو از هیجده سالگی با یادگیری نگارگری شروع کردم و در ادامه، مواد و سبکهای مختلفی رو تجربه کردم، مثل: مداد رنگی، آبرنگ، گواش، اکرلیک، رنگهای محلول در الکل، رنگ روغن بروی پارچه، انواع مقوا، چوب و چرم. از بیست سالگی نقاشی شغلم بوده و کسب درآمد داشتم. اوایل با نگارگری در کنار استاد موسوی شروع کردم. چهار سال بعد، جذب نقاشی رنگ و روغن شدم. با شیوه ناتورالیستی شروع کردم و در این زمینه استاد خاصی نداشتم، در عوض دوستان هنرمند نقاش زیادی داشتم که راهنماییم میکردن. بعد کم‌کم، سبکهای مختلف نقاشی رو تجربه کردم؛ مثل رئال، سوررئال، امپرسیون و اکسپرسیو و در آخر هم رسیدم به انتزاع. در تمام این مدت از مطالعات تئوری غافل نبودم و همیشه سعی کردم هنر و اندیشه‌ام پویا باشن.

از سبک و سیاق نقاشی‌هاتون صحبت کنید…
شیوه‌های مختلفی رو در نقاشی تجربه کردم که بیشتر در گذشته فیگوراتیو بوده ولی فعلن مدت دو ساله که بیشتر انتزاعی کار میکنم و همیشه  نقاشیهام تحت تاثیر مطالعات و تحقیق‌هایی که انجام میدم در این موضوع قرار گرفته و فکر میکنم سـِـیر صعودی مثبتی داشته. به چیدمان هم خیلی علاقه دارم و ایده‌های زیادی در سرم هست که در حال تجزیه و تحلیلم و امیدوارم بزودی بتونم اونها رو اجرا کنم. معمولن موضوع کارهام الهام گرفته شده از مسائل تاثیرگزار و بروز جامعه هست و در نهایت به دنبال یک زبان بصری خاص هستم که بتونم با مخاطب ارتباط معنایی خوبی برقرار کنم.

مشاهده آثار و متن کامل در ماهنامه هنرهای تجسمی پان آرت: نسخه سی و یکم پان آرت

مارینا خیرالله زاده ورزی - نقاش مارینا خیرالله زاده ورزی - نقاش مارینا خیرالله زاده ورزی - نقاش

نظرات بسته شده است، اما بازتاب و پینگ باز است.