پان آرت - نشریه جامعه ی هنری ایرانیان
وب سایت علمی پژوهشی هنر

راهنمای کامل و گام به گام ساخت برند شخصی – قسمت دوم

185

قسمت دوم در ساخت برند شخصی : تصویر ذهنی ارائه شده از خودتون رو تغییر بدین

در قسمت اول از راهنمای کامل در ساخت برند شخصی، به نکات اولیه در این مورد پرداختیم. این نکات شامل روشهای درست در تبلیغ فردی، انتشار ارزش‌های پایه‌ای و تصمیم‌گیری در مورد اون ارزش‌ها، سعی در بهتر شدن در کار شخصی و عرضه کردن شخصیت حرفه‌ای به بازار کار بودن. در ادامه به قسمت دوم در ساخت برند شخصی با موضوع ” با مردم ارتباط برقرار کنید ” میرسیم. امیدواریم این نکات رو هم با تمرین و جدیت، پیگری کنید تا برندی مناسب رو برای خودتون بسازید.

آموزش ساخت برند شخصی از پویا روحی

1- با مردم با روی باز و در ملاء عام و به طور مستمر ارتباط برقرار کنید
عصر رسانه‌های اجتماعی رو به آغوش بکشین و اجازه بدین افراد وارد زندگی شما بشن. یک وبلاگ یا وب‌سایت شخصی و تمامن در مورد خودتون راه‌اندازی و مدیریت کنین. تاکید میشه وب‌سایت خودتون رو همین امروز راه‌اندازی کنین، حتی اگه داشتن وب‌سایت در اولویت اول یا حتی اولویت دوم شما هم نباشه. با داشتن وب‌سایت شخصی به مردم مکان و فضایی رو میدین تا ارتباط قوی‌تری با شما داشته باشن و این ارتباط رو توسعه بدن و این یک موضوع بسیار مهمه.

2- به طور تمام وقت در حال ایجاد شبکه ارتباطی خودتون باشین
سعی کنید تا اونجا که ممکنه با افراد زیادی رابطه برقرار کنید. چه بخواین و چه نخواین، دنیا بر پایه روابط کار میکنه و شما باید همیشه این موضوع رو به یاد داشته باشین. مدام مشخص کنید چه کاری میتونین برای دیگران انجام بدین و اونها چه کاری میتونن برای شما انجام بدن. دوستان زیادی پیدا کنید و مطمئن بشین این دوستان افرادی هستن که واقعن کاری رو براتون انجام میدن. از این به بعد، هر موقع به یک متخصص یا کمک درباره پروژه‌هاتون نیاز داشته باشید، کسی رو دارین که بشه با اون تماس گرفت.
همینطور شما باید شناخت واقعی از مردم داشته باشین. اسامی واقعی و نام کامل اونها رو بدونین و جزئیات رو در مورد اونها به خاطر داشته باشین. این موضوع چگونگی دید مردم به شما رو تغییر میده و شما رو به شکل کسی که مهربان، صمیمی، جدی و علاقه‌مند هست نشون میده. به این ترتیب میتونین تاثیری قوی بر افرادی که با شما در ارتباط و تعامل هستن بگذارین. افرادی که به بهترین نحو و به طور کامل میشناسید و افرادی که احساس میکنن ارتباط نزدیکی با شما دارن، درباره شما با دیگران حتمن حرف خواهند زد؛ به این ترتیب برند شخصی شما رشد بهتر و پایدارتری میکنه.

3- هم پیمانان و دوستان خودتون رو پیدا کنید
با ملاقات رسمی به دنبال افرادی باشین که میخواین به اونها برسید؛ افراد با نفوذ و کار راه‌انداز، نام‌های بزرگ و افراد مشهور. شما میخواین به قلمرو درونی اونها راه پیدا کنین. در مورد نوشته‌هاشون اظهار نظر کنین، اونها رو در رسانه‌های اجتماعی دنبال کنین، زمانی که درخواست کمک دارن به اونها کمک کنین، اگر وبلاگ دارن سعی کنید در پست‌های اونها شرکت کنین. برای این کار باید زمان بگذارید! در این روند نه فقط به اندازه کافی از افراد دیگه یاد میگیرین، حتی به یاد داشته باشید که اینها افرادی هستن که به شما گواهینامه بسیار خوبی در زمانی که محصولات رو در بازار جا میندازین ارائه میکنن. افرادی که میتونن لینکهای شما رو برای هزاران نفر از فالوئرها توئیت کنن، کسانی که میتونن بهترین فرصتها رو با شما به اشتراک بگذارن.
به خاطر داشته باشین که این افراد رو اذیت نکنید و حوصلشون رو سر نبرین. از آنها بیشتر از لطفی که بهشون کردین، درخواست نکنید. اگه برای اونها مفید باشید و از خودتون هم راضی و مغرور نشین، این افراد تاثیرگذار شما رو به یاد میسپارن. به این پروسه به عنوان یک پروسه بلند مدت نگاه کنید. نمیتونین انتظار داشته باشید ظرف مدت یک هفته با این افراد دوست بشید. این کار ماه‌ها زمان میبره. سعی کنین از شکل‌های غیر سرزده برای برقراری ارتباط استفاده کنین. ( سعی کنید شکل برقراری ارتباط شما فضولانه نباشه). در نظرهای وبلاگی چیزی ننویسید که نیاز داشته باشه به متن شما پاسخی بدن. ایمیل و توئیتر به همین خاطر وجود دارن.

4- حتی وقتی حضور ندارید باز هم ارتباط برقرار کنید
اگه شما فقط زمان برای پاسخ دادن به یک چهارم از ایمیل‌های دریافتی رو هم دارین، چرا اونرو را با ذکر عذرخواهی روی صفحه تماس وب‌سایت‌تون نمی‌نویسید؟ بزرگترین منبع احساسات منفی، در این مواقع (شرایط نا امیدی) به وجود میآد. اگه از اول روشن کنید که میخواین به سبک و سیاق مشخصی رفتار کنید، مردم حق کمتری برای نا امیدی از رفتار شما دارن.
علاوه بر این مورد، پیشنهاد میشه در وب‌سایت‌تون یک صفحه پاسخ به سوالات متداول هم داشته باشین که شامل بیشترین سوالات پرسیده شده از طرف مخاطبان به همراه پاسخ به اونها باشه.

5- اجازه بدین مردم شما رو ببینن
مردم دوست دارن احساس کنن شما رو میشناسن، مخصوصن اگه حضور آنلاین شما تجارت اصلی‌تون باشه. برای کمک به اونها در احساس آشنایی با شما، باید بتونن شما رو ببینن. یعنی تصاویر و در صورت امکان ویدئوهای شما، تاثیر بسیار مطلوبی برای ایجاد حس آشنایی داره.
برای پروفایل شبکه‌های اجتماعی خودتون، عکس‌هایی با کیفیت بالا بگیرین و اونها رو بروی وب‌سایت‌تون هم قرار بدین. از کاری که به بهترین نحو میشه انجام بدین، حتمن عکس بگیرین و منتشر کنید. همینطور از هر کاری که در مورد تخصص خودتون انجام میدین، ویدئو‌هایی تهیه کنین و اونها رو در یوتیوب و آپارات قرار بدین. با مردم در مورد کاری که الان در حال انجامش هستید، صحبت کنید. این به شما اجازه میده که خودتون رو به فضای شخصی افراد وارد کنید.

پویا روحی درباره نویسنده: پویا روحی ؛ مشاور تبلیغات مدرن، موسس و مدیر تیم پدید

نظرات بسته شده است، اما بازتاب و پینگ باز است.