پان آرت - نشریه جامعه ی هنری ایرانیان
وب سایت علمی پژوهشی هنر

محمد لیموچی – طراح دیجیتال

0 359

از عکاسی صنعتی و طراحی تا معماری دیجیتال در آثار محمد لیموچی

کاربرد هنر، در طراحی داخلی و همین طور معماری بسیار جذاب هست. استفاده از نرم افزارهای گرافیکی سه بعدی، میتونه رویای ذهن خلاق رو بصورت مجازی، شبیه سازی کنه. هنرمندان جوان بسیاری در کشور به هنر گرافیک سه بعدی و کاربرد اون در معماری جذب شدن، از جمله محمد لیموچی که دوره های تخصصی سه بعدی‌سازی رو در کنار ایده پردازی و خلاقیت در معماری طی کرده. این هنرمند جوان علاوه بر معماری، در زمینه های مختلفی چون عکاسی و گرافیک هم فعالیت میکنه و یکی از دلایل موفقیت آثار خودش رو توجه به نورپردازی هم میدونه. از نظر ایشون گذراندن دوره‌های نورپردازی عکاسی برای معماری و تبلیغات بسیار مهم هست و در ارتباط با همین موضوع این جمله رو ارایه کردند که: ” هنرمند سه بعدی کار حرفه ای، باید به نورپردازی و عکاسی هم مسلط باشه، چون برنامه های سه بعدی صرفا جهت معماری نیست و در تبلیغ یک محصول؛ نورپردازی عکاسی هم میتونه بی اندازه کمک باشه.”

مشاهده آثار و متن کامل در ماهنامه هنرهای تجسمی پان آرت: نسخه بیست و چهارم پان آرت

محمد لیموچی - طراح دیجیتال

علاقه شما به طراحی معماری از کجا و به چه نحو شکل گرفت؟
من در ابتدا علاقه بسیاری به انیمیشن داشتم. اما بنا بر دلایلی نتونستم وارد این شاخه بشم و در نهایت مسیرم رو به معماری تغییر دادم و بعد از آغاز اولین دروس، مثل رسم فنی و پرسپکتیو، متوجه شدم که در شاخه معماری به مراتب میتونم موفق تر عمل کنم. در اواسط راه بود که اساتید مختلفی از استعدادهای من مطلع شدن و همکاریشون رو با من آغاز کردن. در این زمان نرم افزارهای Cad و Max رو هم پاس کرده بودم و بعد از آشنایی با زیبایی هایِ خلق کردنِ محیطهایِ مختلف در برنامه Max، به علاقه ی خودم به این شاخه مطمئن تر هم شدم.

به چه دلیل معماری تهران و کلان شهر های ایران، تلفیقی از معماری ملت های دیگه رو در برگرفته، با اینکه معماری ایران پیشینه ای کهن داره؟
جواب این سوال فقط سلیقه ی شخصی بنده هست که عرض میکنم. همونطوری که میدونید یکی از راه های پیشرفت انسان مبتدی، مشاهده ی توانایی های افراد کارکشته و صاحب تجربه هست که متاسفانه معماری امروز ما این شرایط رو برای علاقه مندان و دانشجویان فراهم نمیکنه. شاید بپرسید چرا؟ به دلیل اینکه کشور ایران با تاریخچه چند هزار ساله برخلاف کشورهای نوپا، رشد فرهنگی و معماری متناسب با زمانه رو پیش نگرفته. در اون زمان برای ساخت تخت جمشید بسیار مهم بود که سنگ ها از کجا آورده بشن و معماران از کدوم کشور باشن. این اهمیت در نهایت منجر به الگو برداری های صحیح در معماری ایران شد. اما امروزه در کلان‌شهر تهران چهار چوبی برای حفظ این سرمایه ملی که سالیانه توریست های مختلفی رو به ایران جذب میکنه، وجود نداره و ما شاهد سبک‌هایی هستیم که در هیچکدوم از تقسیم بندی های اصولی معماری بدرستی طبقه بندی نمیشه…

مشاهده آثار و متن کامل در ماهنامه هنرهای تجسمی پان آرت: نسخه بیست و چهارم پان آرت

محمد لیموچی - طراح دیجیتال محمد لیموچی - طراح دیجیتال

ارسال یک پاسخ