پان آرت - نشریه جامعه ی هنری ایرانیان
وب سایت علمی پژوهشی هنر

مرتضی خسروی – نقاش

0 425

نقاشی در سبک‌های مختلف با روحیه‌ای جستجوگرانه در آثار مرتضی خسروی

مرتضی خسروی نقاشی خلاق با سبکی ویژه هست. نقاشی های او در میان سبک آبستره و فیگوراتیو و همین طور حضور کاراکترهای مختلف باعث محبوبیت این هنرمند شده. مرتضی در آثارش سعی میکنه تا شکل کامل شده و مفهوم نهایی رو به انتخاب خود بیننده واگذار کنه. روحیه جستجوگرانه این هنرمند و علاقه شخصی او به آثار هنرمندان بزرگی چون فرانسیس بیکن و پازولینی باعث شده مفهوم و نیز ژرف نمایی در نقاشی های او بیشتر مشهود باشه. در رزومه ایشون برگزاری نمایشگاه های گروهی آرت‌لب بیروت، آکشن تیرگان تورنتو و همینطور حضور در نمایشگاه‌های انفرادی گالری میرمیران خانه هنرمندان ایران و نگارخانه گلستان تهران و نیز کسب مقامهای مناسب هنری مشاهده میشه.

مشاهده آثار و متن کامل، تنها برای مشترکین و بعد از دانلود مجله امکان پذیر خواهد بود. نسخه بیست و یکم پان آرت

مرتضی خسروی نقاش

چه طور با نقاشی آشنا شدین و فعالیت خودتون رو در این زمینه بصورت حرفه ای از چه زمانی آغاز کردین؟
قبل از ورود به هنرستان در رشته گرافیک و البته کمی هم خوشنویسی کار می‌کردم و تا اون مدت فقط دیدن پوسترهای نقاشی در خیابان ها،  فروشگاه ها و شنیدن اخبار در خصوص نقاشی من رو مجذوب نقاشی کرده بود. اما فکر نمی کردم هرگز بتونم نقاشی کنم. وارد هنرستان شدم و همون زمان در بجنورد جشنواره های هنرهای تجسمی برگزار میشد. من نمایشگاه رو دیدم و در مراسم اختتامیه جشنواره بودم. دیدن نقاشان جوان شهر عامل ایجاد انگیزه برای شروع طراحی و نقاشی در من بود. ولی شروع نقاشی به صورت حرفه ای ، اگه منظور حرفه ای این باشه که از چه زمانی درآمد کسب کردم و زندگی خودم رو از  طریق نقاشی می گذرونم، باید بگم کمتر از یک ساله و پیش از این با حمایت اطرافیانم و کارهای مختلف و آموزش پیش رفتم.

حضور کاراکتر و شخصیت های مختلف در آثار شما بسیار مشهود هست. دلیل این امر رو چه چیزی میدونین؟
تا جایی که خودم رو شناختم عاشق فعل نقاشی کشیدن هستم. در حالت عادی میانگین روزی 10 ساعت نقاشی میکنم. ممکن هست در مدت زمانی کوتاهی مینوتور، زن، طبیعت بی جان و گاه نقاشی میان فیگوراتیو و آبستره رو باهم پیش ببرم. بنابراین نقاشی کشیدن نیاز و معیار من هست، البته موضوعاتی رو که انتخاب می کنم عاری از مفاهیم نیستند….

ادامه مصاحبه و مرور آثار این هنرمند در نسخه بیست و یکم ماهنامه هنرهای تجسمی پان آرت…

مرتضی خسروی نقاش

 

ارسال یک پاسخ