پان آرت - نشریه جامعه ی هنری ایرانیان
وب سایت علمی پژوهشی هنر

موزه لوور فرانسه ، استفاده به عنوان یک دژ تا مکانی تاریخی

0 525

موزه لوور فرانسه ، استفاده به عنوان یک دژ  تا  مکانی تاریخی

موزه لوور فرانسه واقع در پاریس ، از بزرگترین موزه ها و همچنین مهمترین بنای تاریخی جهان به شمار میآد. این اثر برجسته  که در نزدیکی رود سِــن در پاریس  قرار داره، حدود 35 هزار اثر تاریخی و هنری از تاریخ باستان تا قرن 21ام  رو در مساحتی بزرگتر از شصت هزار مترمربع در خودش جای داده. لوور که  از پربیننده ترین موزه های جهانه، بازدید سالانه بیش از نه میلیون نفر مخاطب رو شاهده. وجود قسمتهای مختلف در موزه شامل هنر اسلامی، هنر مصر و همینطور آثار باستانی از سایر کشورهای جهان، علاوه بر تاریخی کردن این بنا، به جذب توریست های بسیاری هم کمک میکنه. محلی که در اون، فرهنگ و هنر سایر ملل در ساختمانی باستانی به نمایش گذاشته میشه.
ادامه متن کامل و تصاویر در: نسخه بیست و ششم ماهنامه دیجیتال پان آرت

موزه لوور فرانسه ، استفاده به عنوان یک دژ تا مکانی تاریخی

موزه لوور فرانسه در اواخر قرن داوزدهم به دستور فیلیپ دوم به عنوان دژ ساخته میشه. بقایای این دژ در زیرزمین این موزه همواره قابل مشاهده بوده و لوور، بارها گسترش یافته تا به شکل امروزی خودش رسیده. در سال 1682 میلادی، لوئی چهاردهم موزه رو به منظور اختصاص دادن اون برای نمایش مجموعه های سلطنتی از جمله مجموعه مجسمه های یونان و روم ترک و به کاخ ورسای نقل مکان میکنه.
در سال 1692 میلادی، فرهنگستان کتیبه شناسی و زبان های باستانی فرانسه و فرهنگستان سلطنتی نقاشی و مجسمه این بنا رو مالک میشه. این آکادمی به مدت 100 سال در موزه لوور برقرار موند و در طول انقلاب فرانسه، مجلس شورای ملی طرح تبدیل لوور به عنوان محل نمایش شاهکارهای هنری ملی رو ارائه میکنه. این بنای دیدنی در سال 1793 میلادی با نمایش 537 نقاشی که اکثریت اونها رو اثار سلطنتی و اموال مصادره شده ی کلیسا تشکیل می دادن، آغاز به کار کرد. اما به دلیل مشکلات ساختمانی، از تاریخ 1796 میلادی به مدت پنج سال بسته شد. مجموعه های موجود در این موزه در زمان سلطنت ناپلئون افزایش پیدا میکنه و این مکان، “موزه ناپلئون ” نام میگیره، اما پس از سقوط وی، بسیاری از اثار ضبط شده به وسیله ی سپاه ناپلئون به صاحبان اصلی اونها بازگشت داده میشه.
پس از این دوره در زمان سلطنت لوئی هجدهم و شارل دهم، مجموعه ها مجددا افزایش پیدا میکنه و در طول امپراطوری فرانسه 20.000 اثر دیگه به اون اضافه میشه. از زمان دولت سوم، هدایای بسیاری به این موزه انجام گرفت و باعث افزایش دارایی های موزه شد؛ به طوری که تا سال 2008، این مجموعه ها در هشت بخش مختلف تقسیم بندی شدند: آثار باستانی مصر، آثار باستانی خاورنزدیک و یونان، اثار باستانی اتروسک و روم، هنر اسلامی، مجسمه ها، هنر های تزئینی، نقاشی‌ها، آثار چاپ و طراحی.
ادامه متن کامل و تصاویر در: نسخه بیست و ششم ماهنامه دیجیتال پان آرت

موزه لوور فرانسه ، استفاده به عنوان یک دژ تا مکانی تاریخی موزه لوور فرانسه ، استفاده به عنوان یک دژ تا مکانی تاریخی

ارسال یک پاسخ