پان آرت - نشریه جامعه ی هنری ایرانیان
وب سایت علمی پژوهشی هنر

مهدی صادقی راد – عکاس

368

تجربه‌ای رویایی از ثبت لحظات در دل طبیعت با آثار عکاسی مهدی صادقی راد

مهدی صادقی راد شروع علاقه‌ی خود را در نقاشی و طراحی از دوران ابتدایی میداند. او در ابتدا با اجرای مجدد طراحی از روی کتاب‌ها و نیز کاراکترهای ژاپنی و کارتون‌های والت‌دیزنی بصورت خودآموخته در دنیای هنر پیش رفت. با گذشت زمان، ایشان به سمت طراحی خودرو و دنیای انیمیشن نیز علاقه‌مند شدند و در این روال با ورود به دنیای نوجوانی و استفاده از یک دوربین آنالوگ، علاقه خود را در دنیای عکاسی پیدا کرد. آثار عکاسی ثبت شده توسط این هنرمند حسی رویایی و گردشی در طبیعت را به بیننده القا میکند. حس زندگی، تحرک و میل به سفر را میتوان در عکس‌های این هنرمند جوان پیدا کرد. ایشان علاوه بر هنر عکاسی در کارگردانی، طراح استوری‌بورد و انیمیشن نیز فعالیت دارند و البته با طراحی خودرو نیز گاهن  تمایل خود به حضور در این مقوله را نیز نشان داده‌اند. برخلاف روند بیشتر عکاسان حرفه‌ای، مهدی برای ثبت لحظه‌ها از دوربین‌های کامپکت و سوپرزوم استفاده میکند که این مورد در نوع خود قابل بررسی است. ایشان معتقدند که گرچه عکاسی هنری است که تجهیزات در آن نقش بسیار مهمی دارد، اما داشتن حسی مناسب و نیز خلاقیت و روحیه‌ای برای گشت در موضوعات در زاویه‌ای درست نیز مهم میباشد و بسیار اتفاق میاُفتد که فردی با تجهیزات مناسب نتواند تصویری درست ثبت کند.

مشاهده آثار و متن کامل در ماهنامه هنرهای تجسمی پان آرت: نسخه  چهلم پان آرت

تجربه‌ای رویایی از ثبت لحظات در دل طبیعت با آثار عکاسی مهدی صادقی راد

از چه زمان به موضوع هنر عکاسی علاقه‌مند شدید؟
از دوران نوجوانی هر از گاهی با دوربین آنالوگ پدرم عکاسی میکردم که کاری بیش از دوربین بدست گرفتن بود. از سال 82 که در رشته گرافیک قبول شدم و به دانشگاه راه پیدا کردم، با علم عکاسی و اصطلاحاتش آشنا شدم، اما آن زمان بیشتر در حال و هوای طراحی و نقاشی بودم. انگیزه و علاقه‌ی اصلی من از سال 89 با خرید یک دوربین دیجیتال کوچک شروع شد. آشنایی با سایت Panosavalan و چند سایت عکاسی دیگر برای من نقطه عطفی بود و این علاقه را چند برابر کرد. از طریق اینترنت توانستم دوستانی پیدا کنم و با تکنیک‌های مختلف عکاسی دیجیتال آشنا شوم و از آن موقع به بعد بیشتر درگیر دوربین شدم.

بیشتر تصاویر خود را از چه موضوعاتی و به چه نحوی تهیه میکنید؟
تقریبن از هر موضوعی که برایم جالب باشد عکس میگیرم اما بیشتر به عکاسی از طبیعت و عکاسی ماکرو علاقه دارم و واقعن لذت میبرم. البته محل زندگی را در این امر بی‌تأثیر نمیدانم. بنده در مشگین شهر به دنیا آمده و بزرگ شدم. شهری در دامنه‌ی کوه سبلان که طبیعت خیره کننده‌ی آن، هر بیننده‌ای را مجذوب خودش میکند. معمولن هر جمعه با دوستانم برنامه‌ی طبیعت‌گردی یا کوه‌پیمایی داریم و عکاسی از طبیعت زیبا و بی‌نظیر مشگین شهر، انگیزه‌ی اصلی شرکت در این برنامه‌هاست.

مشاهده آثار و متن کامل در ماهنامه هنرهای تجسمی پان آرت: نسخه  چهلم پان آرت

تجربه‌ای رویایی از ثبت لحظات در دل طبیعت با آثار عکاسی مهدی صادقی راد تجربه‌ای رویایی از ثبت لحظات در دل طبیعت با آثار عکاسی مهدی صادقی راد تجربه‌ای رویایی از ثبت لحظات در دل طبیعت با آثار عکاسی مهدی صادقی راد

نظرات بسته شده است، اما بازتاب و پینگ باز است.