پان آرت - نشریه جامعه ی هنری ایرانیان
وب سایت علمی پژوهشی هنر

همایش بزرگداشت بنیانگذار هنرهای تجسمی شهرستان دماوند

571

همایش بزرگداشت بنیانگذار هنرهای تجسمی شهرستان دماوند

همایش بزرگداشت بنیانگذار هنر های تجسمی شهرستان دماوند استاد عیسی احمدی در مورخه 21اردیبهشت ماه با هدف عدم تمرکز رخداد های مهم فرهنگی،هنری در شهر تهران در سالن آمفی تاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی همین شهرستان برگزار شد. محمود پور دیوان بیگی مقدم رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان دماوند در این همایش که با حضور جمعی از هنرمندان ،اعضای انجمن های هنری مسیولین فرهنگی تهران و دماوندوشهروندان علاقمند به هنر برگزارشد با اشاره به نقش هنرمندان در توسعه فرهنگی گفت: اهالی هنر به واسطه خلق آثار هنری خویش که از درونشان می جوشد، هیچگاه به دنبال بزرگداشت و یا تجلیل نیستند زیرا وظیفه خویش را در خلق آثار ارزشمند انجام می دهند.
وی با اشاره به جایگاه هنرتجسمی به عنوان یک هنر ارزشمند و ماندگار در بین دیگر هنرها افزود: هنرهای تجسمی که به آن گاهی هنرهای بصری نیز گفته می‌شود، در قالب هنرهای نقاشی، خوشنویسی، مجسمه‌سازی، طراحی و … مخاطب را به دیدن تشویق می کند. بیگی مقدم گفت: زندگی انسان بر اساس ارتباطش با جهان در پیرامون شکل می گیرد و زبان وسیله ارتباطی بسیار مهمی برای انسان محسوب می شود اما فقط دانستن زبان و یا توانایی سخن گفتن برای ایجاد ارتباط میان آدم ها کافی نیست. وی با بیان اینکه هنرهای تجسمی ارتباط غیرکلامی را در مخاطب تقویت می کند خاطرنشان کرد: خلق آثار هنری که در جایگاه ارزشمند و ماندگاری باشد، قطعا تاثیرگذاری بیشتری بر مخاطب خواهد داشت که استاد احمدی در این سال ها با تمامی مشکلات پیش رو توانستند رسالت خویش را در منطقه به خوبی ایفا کنند.
استاد عیسی احمدی، هنرمندنامی دماوند نیز در جمع خبرنگاران گفت: 50 سال است که در زمینه هنرهای تجسمی در قالب نقاشی و طراحی  و 20 سال در حوزه مجسمه سازی  حجم و ماکت سازی فعالیت می کنم.وی با اشاره به این که کار آموزش هنر را در منطقه با یک هنرجو آغاز کرده گفت در آن زمان زمان هیچ فضایی برای تعلیم و یا فعالیت هنر در این منطقه وجود نداشت و آتلیه خانه هنر اولین رویداد هنری این شهرستان محسوب میشد که قبل از شروع کار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دانشگاه آزاد در این منطقه به وسیله این حقیر تاسیس شد .استاد احمدی با اشاره به فرهنگ نادرست تمرکز رخداد های فرهنگی هنری در شهر تهران  و بی توجهی مسئولین به شهر های اطراف گفت پیشنهاد برگزاری این همایش در تهران را رد کردم تا باز هم گامی دیگر برای اعتلای فرهنگ هنری شهرستان دماوند برداشته باشم وی با تاکید بر این که ارزش یک هنرمند  به اثر هنری است که خلق میکند نه به شهری که در آن زندگی میکند  گفت گاهی در روستایی اثری خلق میشود که قابل ارائه در بهترین گالریهاست.
استاد احمدی متولد 1319از چهره های ماندگار این دیار در زمینه نقاشی، مجسمه سازی، دکوراسیون بوده که با تاسیس اولین کارگاه هنرهای تجسمی شهرستان دماوند در سال 1355 هنرمندان زیادی را آموزش داد. وی در گذر این سال ها نمایشگاه های زیادی در نقاط مختلف کشور همچون دماوند درسال های 1374،1381و 1388، فرهنگسرای خانواده در تهران سال 1382، موزه بابل در سال 1382 و گالری پژهان شیراز در سال 1383 برگزار کرده که مورد توجه و استقبال صاحبنظران و هنر دوستان قرار گرفته است. در پایان این مراسم، مسئولان منطقه و اساتید هنری شهرستان از زحمات و تلاش های این هنرمند فرهیخته با اهدا لوح و تندیسی الهام گرفته شده  از آثار استاد تجلیل کردند.

همایش بزرگداشت بنیانگذار هنرهای تجسمی شهرستان دماوند همایش بزرگداشت بنیانگذار هنرهای تجسمی شهرستان دماوند همایش بزرگداشت بنیانگذار هنرهای تجسمی شهرستان دماوند همایش بزرگداشت بنیانگذار هنرهای تجسمی شهرستان دماوند

نظرات بسته شده است، اما بازتاب و پینگ باز است.