پان آرت - نشریه جامعه ی هنری ایرانیان
وب سایت علمی پژوهشی هنر

جهان بدون مرز در آثار هنرمندان آسیایی

262

جهان بدون مرز در آثار هنرمندان آسیایی

سبک هنرمند ژاپنی شینجی اوگاوا – Shinji Ogawa –  و هنرمند اهل کره اون کیونگ هور – UnKyung Hur –  در جهان بدون مرز با سایرین  کاملن متفاوته . اما هر دو هنرمند  از تکنیک های سنتی که مستلزم مهارت و صبر بسیاره استفاده می کنن و با استفاده از تقارن ایده ی خلقت ، زمان و فضا رو کاوش می کنن. در نگاه اول ، آثار اوگاوا از سری  ” جهان بی بدیل ” شبیه به عکس هایی از مکان های شناخته شده به نظر میرسه . اما با نگاهی عمیق تر مشخص میشه که این اجزا در حقیقت ، نقاشی با مداد هستن . این هنرمند مجموعه ی عظیمی از کارت پستال های قدیمی از سرتاسر جهان داره که چشم اندازهایی که در طراحی هاش مشاهده میشه رو با الهام از عکس های روی کارت پستال ها کشیده.

برخلاف طراحی های سیاه و سفید اوگاوا ، آثار هنری اون کیونگ هور رنگارنگه . این هنرمند اهل سئول از لاکر سنتی کره و ناکر برای نشون دادن ارتباط میان بقا و انرژی استفاده میکنه . عنصری علمی در جستجوی روحی هور برای هستی انسان وجود داره . در مجموعه آثار ” پایگاه ” ، اون با الهام از سفر در فضا برای خلق اشکال هندسی با خطوط ظریفی که با ناکر تزئین شدن استفاده می کنه . از طریق این ایستگاه های  فضایی ، این هنرمند جایگاه انسان در جهان رو بررسی می کنه. هور در مجموعه ی ” سلول ” تغییر دید میده و از دیدی ماکروسکوپی به دیدی میکروسکوپی میرسه .اشکال در این سری ، شبیه به سلول های کوچک در بدن انسان هستن که دراونها خطوط باریکی که نشون دهنده ی فرآیند بیوشیمی که حیات و انرژی رو فراهم میکنه ، قرار داره . آثار ژرف اندیشانه و پیچیده ایشون ، بیننده رو به تفکر در ایده ی خلقت و انقراض ، زمان و فضا ، زندگی و مرگ دعوت می کنه.

جهان بدون مرز در آثار هنرمندان آسیایی - شینجی اوگاوا جهان بدون مرز در آثار هنرمندان آسیایی - شینجی اوگاوا جهان بدون مرز در آثار هنرمندان آسیایی - شینجی اوگاوا جهان بدون مرز در آثار هنرمندان آسیایی - شینجی اوگاوا جهان بدون مرز در آثار هنرمندان آسیایی - شینجی اوگاوا جهان بدون مرز در آثار هنرمندان آسیایی - اون کیونگ هور جهان بدون مرز در آثار هنرمندان آسیایی - اون کیونگ هور جهان بدون مرز در آثار هنرمندان آسیایی - اون کیونگ هورجهان بدون مرز در آثار هنرمندان آسیایی - اون کیونگ هور

نظرات بسته شده است، اما بازتاب و پینگ باز است.