پان آرت - نشریه جامعه ی هنری ایرانیان
وب سایت علمی پژوهشی هنر

امیر افضلی نژاد – نقاش

0 319

سبک هایپررئال و تجاربی از هنر نقاشی در آثار امیر افضلی نژاد

از معدود سبکهای نقاشی که در ایران کمتر فردی به اون مشغول هست، سبک هایپررئال هست. سبکی که در اون باید به دقت در جزییات وارد شد و مانند یک تصویر اثری رو ارایه کرد. امیر افضلی نژاد از هنرمندان نقاش این سبک هست که در خانواده ای هنرمند متولد شده و تحصیلات خودش رو در آکادمی هنرهای زیبای فلورانس ایتالیا به پایان برده. آشنایی با هنرمندان ایرانی و خارجی و تلاش در رساندن مفهوم در آثار این هنرمند باعث شده تا نقاشی های ایشون، بی‌بدیل و بسیار خاص برای هواداران سبک هایپررئال جلوه کنه.

مشاهده آثار و متن کامل، تنها برای مشترکین و بعد از دانلود مجله امکان پذیر خواهد بود. نسخه بیست و دوم پان آرت

امیر افضلی نژاد - نقاش

آشنایی شما با نقاشی از چه زمانی بود؟
میشه گفت از دوران کودکی، من نقاشی رو بطور خودآموخته یاد گرفتم. بنظرم بهترین استاد یک نقاش چشمهاشه. خوب دیدن مهمترین عامل در نقاشیه… البته تکنیک رو گاهی بهتره از کسی که به اون ابزار مسلطه یاد گرفت. ولی درک حجم و هضم اون و انتقال تصویر بروی سطح با دیدن دقیق و بالابردن ضمیر ناخودآگاه در بکار گیری ابزار، مهمترین بخش یادگیری هست. تحصیلات هنری من در آکادمی هنرهای زیبای فلورانس ایتالیا بوده، ولی قبل از رفتن در همین سطح کار میکردم.

چطور با سبک هایپررئال آشنا شدید و این سبک رو به چه نحو آموزش دیدین؟
من بدلیل دقت در پرداخت به جزییات به این سبک گرایش پیدا کردم. سعی میکنم زمان رو در کارم دخیل نکنم. نزد استادی نبودم، البته برادر بزرگترم هم نقاش هستند و قریحه بالایی در نقاشی دارند. یک دلیلی که بنده به هنر و نقاشی گرایش پیدا کردم وجود اتمسفر هنری در زندگیم بوده. دیدن کارهای ایشون تاثیر داشته و همچنین پدرم که اهل موسیقی و نوازنده ویولون هستند و یا خواهرم که خط  زیبایی دارند و حتی برادر کوچکترم که اهل شعر و بازیگری هستند. همینطور مادرم که هنر زیستن رو به ما یاد دادند.

به نظر شما چرا این سبک در ایران کمتر رشد کرده و نقاشان کمتری به اون میپردازن؟ آیا راهکاری برای حل این موارد هست؟
البته اساتید بزرگ بهتر میتونن به این سوال پاسخ بدهند. اگر از دیدگاه هرمنوتیک به موضوع نگاه کنیم، هنر نشان دادن آن چیزی هست که در واقعیت وجود نداره. همان خلا همیشگی انسان، همان اتوپیایی که در طول تاریخ دنبالش بوده و زمانی که به آن دست پیدا نمیکنه در غالب اثر هنری به تصویر میکشه، که درست هم هست. ولی باید در نظر داشت که این به تصویر کشیدن در بستر واقعیت شکل میگیره و…

مشاهده آثار و متن کامل، تنها برای مشترکین و بعد از دانلود مجله امکان پذیر خواهد بود. نسخه بیست و دوم پان آرت

امیر افضلی نژاد - نقاش امیر افضلی نژاد - نقاش

ارسال یک پاسخ