پان آرت - نشریه جامعه ی هنری ایرانیان
وب سایت علمی پژوهشی هنر

ایمان آل مظفر – طراح گرافیک

0 507

خلاقیت و مشاوره هنری در بسته بندی در آثار ایمان آل مظفر

بسته بندی از قسمت‌های مهم در طراحی گرافیک هست که با مشتری ارتباط مستقیمی داره. ساختار، گرافیک و دیزاین مناسب از عوامل مهم در این رشته به حساب میاد. این هنر در ایران بواسطه فعالیت و حضور جوانانی چون ایمان آل مظفر به سرعت در حال پیشرفت هست. ایمان وب سایت “بسته ها” رو به منظور معرفی و تحلیل هنر بسته بندی هم راه اندازی کرده. علاوه بر اون انتخاب آثار برتر و نمایش بهترین کارها در حیطه فعالیت این هنرمند هست. طراحی گرافیک منحصر به فرد، تهیه ساختار فیزیکی مناسب و رویکردی کاملا خلاقانه به مقوله بسته بندی، از جمله کارهای این هنرمند هست که باعث شد تا به عنوان منتخب این ماه در مجله پان آرت معرفی بشوند.

مشاهده آثار و متن کامل در ماهنامه هنرهای تجسمی پان آرت: نسخه بیست و سوم پان آرت

ایمان آل مظفر طراحی گرافیک

شما در مورد بسته بندی فعالیت های بسیاری داشتین. شروع کار شما در این زمینه از کی و به چه نحو آغاز شد؟
در دوران تحصیل بود که بسته بندی به عنوان یکی از علاقه ها و دغدغه های من قرار گرفت . وقتی که بر روی یک حجم طراحی می کردم و می بایست به یک فضای سه بعدی فکر می کردم،  به نسبت کارهای دیگه ای که انجام می دادم هیجان بیشتری داشتم. زمانی که فکر می کردم در آینده ممکن هست بسته بندی محصولاتی رو طراحی کنم که بسیاری از مردم ( از جمله خودم ) خریداری میکنن، انرژی و انگیزه بیشتری برای ادامه دادن در این مسیر پیدا می کردم. چند سالی که از آغاز فعالیتم در دفتر شخصی گذشت، موفق به دریافت یک سفارش طراحی بسته بندی شدم و اینطور بود که طعم لذیذ طراحی رو با یک سفارش واقعی طراحی بسته بندی تجربه کردم. اون روزها منبعی وجود نداشت حتی کتابی هم در دسترس نبود بنابر این سعی کردم با استفاده از تجربیات اساتید و صحبت با افراد مختلف اطلاعاتی که می خواستم رو به دست بیارم.

چرا همواره به این صحبت میرسیم که وضعیت بسته بندی در ایران نسبت کشورهای همسایه کم پایین تره؟ ایا این حرف درسته و راهکاری برای حل این مشکل هست؟
متاسفانه این مسئله صحت داره هرچند که در زمینه بسته بندی در حال پیشرفت هستیم اما هنوز گامهایی که بر می داریم به نسبت کشورهای همسایه از سرعت کمتری برخوردار هست. شاید شما هم مانند من خاطرتون باشه که در دورانی که در حال دفاع از کشور بودیم، کالاهای مصرفی کمیاب و برخی از آنها حتی نایاب بودن. تولید کنندگان با زحمت فراوان سعی داشتن کالاهای مورد نیاز مردم رو تامین بکنن. بنا بر این هر آنچه رو که تولید می کردن به فروش میرسوندن (عرضه کمتر از تقاضا). با ورود کالاهای مختلف و حجم تولید بالای کارخانجات، این مسئله به شکل دیگه ای تغییر پیدا کرده. رقابت شدیدی بین کالاهای مصرفی شکل گرفته به طوری که حتی برای خرید یک صابون هم، انتخابهای زیادی پیش روی شما قرار داره. اهمیت توجه به بسته بندی از اینجا آغاز میشه که مصرف کننده و محصول با یکدیگر تنها هستن و فروشنده ای وجود نداره و این بسته بندی هست که باید به عنوان یک فروشنده عمل بکنه و کالا رو به فروش برسونه.

مشاهده آثار و متن کامل در ماهنامه هنرهای تجسمی پان آرت: نسخه بیست و سوم پان آرت

ایمان آل مظفر طراحی گرافیک ایمان آل مظفر طراحی گرافیک

ارسال یک پاسخ