پان آرت - نشریه جامعه ی هنری ایرانیان
وب سایت علمی پژوهشی هنر

سارا منوچهریان – طراح گرافیک

0 347

موفقیت در تبلیغات تجاری و ایده‌پردازی در آثار سارا منوچهریان

طراحی گرافیک و فعالیت در تبلیغات تجاری یکی از شغلهای بسیار پرتنش هست. از این جهت که صحبت با کارفرما و متقاعد کردن ایشون در مورد توجیه آثار، گاهی بسیار مشکل و زمانبر هست. به این جهت طراحان گرافیک با چالشهای بسیاری مواجه هستند. سارا منوچهریان طراح گرافیکی هست که با وجود این موارد، در شرکتهای تبلیغاتی مختلفی کار کرده و در خلق آثار تجاری بسیار موفق نشون داده. حضور در جشنواره های مختلف به عنوان طراح پوستر و نیز ایده‌پردازی در زمینه طراحی آرم، کاتالوگ و حتی محیط تعاملی نرم افزار، چهره ای درخشان از این هنرمند رو برای سایر طراحان خلق کرده.

مشاهده آثار و متن کامل، تنها برای مشترکین و بعد از دانلود مجله امکان پذیر خواهد بود. نسخه بیست و دوم پان آرت

موفقیت در تبلیغات تجاری و ایده‌پردازی در آثار سارا منوچهریان

به عنوان یک طراح از چه زمانی بصورت جدی فعالیت خودتون رو آغاز کردید؟
بعد از فارغ التحصیل شدن در رشته گرافیک از هنرستان، تحصیلات دانشگاهی رو در این رشته ادامه دادم. از سال 1384 همزمان با تحصیل، کار حرفه‌ایی خودم رو در کانون تبلیغاتی نارنجی آغاز کردم. در طی دوران تحصیل در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، تجربه های خوبی در زمینه ی طراحی گرافیک و چاپ هم در دانشگاه در محضر استادان بزرگی مثل جناب آقایان آستانه، مشکی، صیفوری و… و هم در کار کسب کردم، هم اکنون هم طراح گرافیک شرکت رُز سیستم هستم.

به عنوان فردی که در شرکت های مختلفی، مسئولیت تبلیغات تجاری رو بر عهده داشته، چطور با برخی اصلاحات کارفرما در تغییر طرح کنار میاین؟
به نظر من یکی از سخت‌ترین بخش‌های کار یک طراح گرافیک، متقاعد کردن کارفرماست. من هم مثل اکثر طراحان، کم و بیش درگیر این مسئله بودم و هستم. البته این نکته خیلی مهمه که با چه کسی کار می کنیم. اگر با کارفرمایی روبرو باشیم که درک بصری خوبی داشته باشه نه تنها مشکلی به وجود نمیاد بلکه از نظرات خوب او هم میشه استفاده کرد. مشکل از جایی شروع میشه که با شخصی مواجه بشیم که سواد بصری پایینی داره و اصرار میکنه از نظرش در طراحی استفاده بشه. در این مواقع فکر می کنم بهتره توضیح مختصری در مورد ترکیب بندی طراحی و دلایل به کار بردن همه عناصر مثل رنگ، لی اوت و … داده شه. یک راهکار دیگه هم میتونه این باشه که…

مشاهده آثار و متن کامل، تنها برای مشترکین و بعد از دانلود مجله امکان پذیر خواهد بود. نسخه بیست و دوم پان آرت

موفقیت در تبلیغات تجاری و ایده‌پردازی در آثار سارا منوچهریان موفقیت در تبلیغات تجاری و ایده‌پردازی در آثار سارا منوچهریان

ارسال یک پاسخ