پان آرت - نشریه جامعه ی هنری ایرانیان
وب سایت علمی پژوهشی هنر

علی دل زنده روی – طراح گرافیک

0 231

از طراحی گرافیک تا داوری مسابقات هنری در آثار علی دل زنده روی

زمانیکه از گرافیک،‌ کارگردانی هنر و مدیریت یک واحد تبلیغاتی صحبت میشه باید به بسیاری از مسائل توجه کرد. از ایده‌پردازی گرفته تا صحبت با کارفرما و در نهایت مدیریت خروجی مناسب اسناد، همه و همه بر دوش یک طراح حرفه‌ای و مدیر واحد تبلیغات هست. علی دل‌زنده‌روی از هنرمندانی هست که در تمامی زمینه‌های یاد شده فعالیت میکنه. علاوه بر اون برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی و راه‌اندازی فراخوانی برای معرفی هنرمندان ایرانی در کارنامه ایشون دیده میشه. هنرمندی که نه فقط در حیطه گرافیک،‌ بلکه در نقاشی، خوشنویسی و داوری مسابقات بین المللی همچنان با نشاط و فعاله.

مشاهده آثار و متن کامل، تنها برای مشترکین و بعد از دانلود مجله امکان پذیر خواهد بود. نسخه بیستم پان آرت

علی دل زنده روی طراح گرافیک

چطور با هنرهای تجسمی آشنا شدید؟ و فعالیت در این رشته از کِی آغاز شد؟!
آشنایی با این رشته و فعالیت در رشته های تجسمی از نوجوانی آغاز شد که داستان جالبی هم داره. اون زمان نشریه‌ای دانش‌آموزی منتشر می کردم که تاثیرات نگارش مطالب، ترکیب بندی لی‌اوت و تصویرسازی‌های مندرج در اون نشریه باعث شد بیشتر به هنر نزدیک باشم. اما چون رشته‌ی تخصصی ام تجربی بود ارتباط تنگاتنگی با هنرهای تجسمی نداشتم. همزمان در اُرکستر سازمان گفتگوی تمدن‌ها به عنوان خواننده کُرال مشغول به فعالیت بودم که تحت تاثیر فعالیتهای گروهی و کلاسهای نقاشی، دو تابلو در سبک سورئال کار کردم و در نمایشگاه گروهی سازمان شرکت کردم. این رویداد، اولین فعالیت رسمی من در رشته‌ی نقاشی -هنرهای تجسمی- بود. بعد از اون بود که بواسطه آشنایی با سبکهای متعدد هنری همچنین تحصیلات آکادمیک در رشته‌ی گرافیک و فارغ التحصیل شدن در اون رشته، جایگاه ویژه‌ی آن دو تابلو را فهمیدم.

با توجه به سابقه مدیریت شما در زمینه های مختلف هنری، تعریفتون از مدیر هنری چی هست ؟
البته ترجیح میدم از واژه کارگردان هنری استفاده کنم. کارگردان هنری اصولاً یک ناظر و تصمیم گیرنده ی اصلی در رویاروی با یک رویداد و فعالیت حرفه ای هست. این فرد با توجه به پیشینه تجربی و آکادمیک؛ روند فعالیت یک پروژه که زیر مجموعه‌ی اون تعیین استراتژی، نظارت بر انتخاب اعضای اجرایی یک تیم و محتواهای بصری هست رو مدیریت میکنه. فعالیت یک کارگردان هنری صرفاً به نشستن و دستور دادن محدود نمیشه. فردی که بر این پست قرار میگیره، با توجه به تجربه های متعدد کاری و همانطور که عرض شد، دانسته های هنری، یک پروژه رو از ابتدا تا انتها بسترسازی میکنه. حال دو نکته در اینباره مورد توجه هست. اول اینکه به نظر من مدیر هنری صرفاً فعال در پروژه های هنری مثل برگزاری یک نمایشگاه و یا فیلم نیست. دوم اینکه این وظیفه و پُـست آنقدرها هم سهل التوسعه و سهل الوصول نیست که هر فردی بواسطه فارغ‌التحصیل شدن از رشته ی هنر، خودش رو مدیر هنری – کارگردان هنری بنامد.

ادامه مصاحبه و مرور آثار این هنرمند در نسخه بیستم ماهنامه هنرهای تجسمی پان آرت…

علی دل زنده روی طراح گرافیک

ارسال یک پاسخ