پان آرت - نشریه جامعه ی هنری ایرانیان
وب سایت علمی پژوهشی هنر

مصطفی کاظمی مطلق – عکاس

0 378

فضایی سورئال، تیره و غیر واقعی همراه با آثار عکاسی مصطفی کاظمی مطلق

عکاسی های هنرمند جوان، مصطفی کاظمی مطلق ، در فضایی سوررئال، تیره و غیر‌واقعی در دنیای واقعی خلق میشن. محیطی رمزآلود که مخاطب رو به درون خودش جذب میکنه. مصطفی که آغاز فعالیت هنری خودش رو با ادبیات آغاز کرده به این اعتقاد داره که یک عکس خوب، میتونه روایتگر یک تصویر و یا یک شعر زیبا باشه. این هنرمند تیرگی و غیرواقعی بودن سبک هنری خودش رو با استفاده از وارونه دیدن سوژه‌های تصویر و  یا دیدن انعکاس تصاویر در اجسامی خاص خلق میکنه و در مورد آثارش بیان میکنه که: ” این فعل در واقع به واسطه نگاه کردن به روزمره های زندگی از زاویه ای هست که شاید کم تر کسی به اونها دقت کرده.”

مشاهده آثار و متن کامل در ماهنامه هنرهای تجسمی پان آرت: نسخه بیست و پنجم پان آرت

مصطفی کاظمی مطلق - عکاس

ابتدای فعالیت هنری شما از چه زمان بود؟
من در اول کار ادبیاتی بودم، یعنی سرم مشغول به زیبایی کلمات بود. با ادبیات، شعر، ترانه و کلن وادی من؛ کار با قلم به عنوان ابزاری برای بیان تصویر. به مرور زمان با معجزه دوربین، لنز و کادر آشنا شدم و فهمیدم که یک عکس خوب می تونه روایتگر یک تصویر و یا یک شعر زیبا باشه. این مجالی شد برای ورود به این عرصه و خیلی خوشحالم که تونستم وارد رشته عکاسی بشم هر چند که هنوز هم راه طولانیه ولی با وجود این، علاقه زیادی که در خودم به عنوان یک عکاس سراغ دارم، فکر کنم بشه به جاهای خیلی بهتری هم رسید. هرچند که هنوز هم به ادبیات علاقه بسیاری دارم و رابطه بسیار قوی یی بین این دو رشته می بینم.

وضعیت عکاسی رو در جامعه از دیدگاه یک عکاس جوان، چطور ارزیابی میکنین؟
ببینید عکاسی در ایران تبدیل به یک موج شده. منکر وجود عکاسان خیلی خوب نمیشم ولی جدا از اینها، افراد زیادی رو هم میشه دید که با خرید یک دوربین و یاد گرفتن تعدادی اصطلاح تخصصی عکاسی، در ظاهر؛ خودشون رو عکاسان بزرگی نشون میدن ولی به نظرم این یک ژستی پوچ و تو خالی بیش نیست. در مورد عکاسان دیگه واقعا به خصوص با رشد شبکه های اجتماعی و از همه مهمتر فیس بوک، شاهد ظهور استعدادهای واقعا خوبی در زمینه عکاسی هستیم و حتی آثار مناسبی از ایران راهی جشنواره های بین المللی شد و موفقیت های خوبی به وجود اومده. در کل عکاسی در ایران به خصوص در این سبک و سیاق جدید و به نوعی با اضافه شدن چاشنی تکنولوژی، یک هنر تازه و نو قلمداد میشه ولی با این حال در طی سالیانی کوتاه، راه بسیار طولانی یی رو طی کرده؛ هرچند که هنوز هم تا سطح اول جهان فاصله داره.

مشاهده آثار و متن کامل در ماهنامه هنرهای تجسمی پان آرت: نسخه بیست و پنجم پان آرت

مصطفی کاظمی مطلق - عکاس مصطفی کاظمی مطلق - عکاس

ارسال یک پاسخ