پان آرت - نشریه جامعه ی هنری ایرانیان
وب سایت علمی پژوهشی هنر

محمدرضا زرقان – تصویرساز دیجیتال

343

ساخت دنیایی جدید بر اساس تخیلات تصویرسازی در آثار محمدرضا زرقان

محمدرضا زرقان جزء اون دسته از هنرمندانی هست که ثابت موندن در یک نقطه و پیشرفت نداشتن در کار آزارش میده. ایشون در یک برهه زمان کوتاه پیشرفت چشم‌گیری داشته و همه این پیشرفتش رو مدیون طراحی کردن بی‌وقفش می‌دونه. محمدرضا اینطور بیان میکنه که: “در عین حال که تمرینهای مربوط به کارم رو انجام میدم علاقه شدیدی به خوندن داستانهای افسانه‌ای و تخیلی و دیدن فیلم دارم.”
خوندن مجموعه رومان های هری پاتر نوشته جی کی رولینگ و دیدن انیمیشن غول آهنین تاثیر زیادی روی آثار این هنرمند داشته و ذهن او را از کودکی خیال‌پرداز بار آورده. در حال حاضر تمام دغدغه این هنرمند، پیدا کردن نگاهی تازه رو به دنیای تصویرسازی هست به طوری که تمام رویاها و تخیلاتش رو در قالب تصویر ارائه کنه و با وجود پیشنهادهای کاری که داشته تا الان بیشتر وقتش رو برای کارهای شخصیش گذاشته.

مشاهده آثار و متن کامل در ماهنامه هنرهای تجسمی پان آرت: نسخه سی و پنجم پان آرت

محمدرضا زرقان تصویرساز دیجیتال

کمی از پیشینه هنری خودتون صحبت کنید…
تا جایی که یادم هست علاقه زیادی به نقاشی کردن داشتم و همیشه دوست داشتم خلق کنم و از همان کودکی درگیر این مساله بودم. در سنین نوجوانی به کارتون و کاریکاتور علاقه‌مند شدم و در این زمینه مشغول به فعالیت بودم. اون دوره در مسابقات داخلی و بین‌المللی شرکت می‌کردم و همچنین با چند روزنامه و مجله مشغول به کار بودم و این مساله زمانی شکل جدی‌تر به خودش گرفت که با دوست خوبم «امیر گل‌محمدی» آشنا شدم. در همون دوران بود که به اهمیت طراحی پی بردم و بعد از اون به صورت جدی بحث طراحی رو پیش گرفتم و جا داره در این زمینه از راهنمایی‌های استاد خوبم «هادی گل‌محمدی» تشکر کنم. در همان دوران با هنرمندانی چون Ashleywood – Philhale – Kent Williams- Sergey Kolesov و همچنین هنرمندان ایرانی مانند «سهیل دانش اشراقی» و «فراز شانیار» آشنا شدم و این آشنایی در شکل گیری علایق و جهت‌دهی کاری من تاثیر به سزایی داشت. بعد از اون وارد دانشگاه شدم و در حال حاضر هم در رشته انیمیشن در حال تحصیل هستم و اینطور با رویاهای بزرگ وارد دنیای تصویرسازی شدم.

از چه روشهایی برای خلق کاراکترهای خودتون استفاده میکنید؟
به ایده گرفتن خیلی اعتقاد دارم و سعی میکنم با الهام گرفتن از محیط اطرافم به نکاتی دست پیدا کنم که از اونها برای خلق آثارم استفاده کنم. در مرحله بعد شروع به اتود زدن میکنم و زمانی که به اتود نهایی رسیدم اونرو در فضای فتوشاپ، اجرای نهایی می‌کنم و مهمتر از همه اینکه قراره با چه تکنیکی، در چه ژانری و در چه مدت زمانی تولید شه و همچنین سفارش‌دهنده واقعن از من چی می‌خواد.

مشاهده آثار و متن کامل در ماهنامه هنرهای تجسمی پان آرت: نسخه سی و پنجم پان آرت

محمدرضا زرقان تصویرساز دیجیتال محمدرضا زرقان تصویرساز دیجیتال محمدرضا زرقان تصویرساز دیجیتال

نظرات بسته شده است، اما بازتاب و پینگ باز است.