پان آرت - نشریه جامعه ی هنری ایرانیان
وب سایت علمی پژوهشی هنر

از گذشته تا به امروز و حضور هنرمندان در نمایشگاه آرت دبی

223

از گذشته تا به امروز و حضور هنرمندان در نمایشگاه آرت دبی

گرچه تازه یک ساله که بخش مدرن نمایشگاه آرت دبی آغاز شده اما از جاهای مورد علاقه ی هنرمندان هست . از این که بخشی از برنامه نمایشگاه آرت دبی به هنرمندانی اختصاص یافته  که در تاریخ اهمیت بسیاری دارن و آثارشون مربوط به دهه ی 1940 تا 1980 می شه واقعا لذت خواهید برد. نه تنها موقعیت بی نظیریه برای دیدن آثاری که معمولا توی این شهر نمایش داده نمی شن بلکه برای افرادی مثل شما هم که می خوان تاریخ هنر رو بهتر بدونن موقعیت ارزشمندی برای یادگیریه. گروه آرت دبی برای انتخاب آثار ، خیلی سخت کار می کنه و امسال 15 گالری نمایشگاه های فردی و یا 2 نفری رو نمایش داده. این برنامه ، شانس خوبی برای آموختن از حرفه ی هر هنرمند و بررسی کردن در زندگی اونها رو فراهم می کنه . البته نقاط برجسته ی امسال این بخش بیشمارن .
اول از همه اینکه اثر شهید سجاد ، هنرمند خودآموخته پاکستانی که دهه 20 میلادی شیفته ی مجسمه گوگن در موزه لوور میشه و تصمیم می گیره تا حرفه هنر رو ادامه بده ، رو میشه دید .مجسمه های اون ، مثل همینی که اینجا عکسش هم هست، شاعرانه و زیبا هستن و گالری ارتچوک کاراچی – Artchowk –  هم منتخبی از چاپ ها و طراحی هایی که هیچ وقت خارج از پاکستان به نمایش درنیومدن رو به نمایش میذاره. یه کشف دیگه درباره دکتر بروس اونوبراکپریا  – Dr Bruce Onobrakpreya  – بود. این هنرمند اهل نیجریه در جنبش هنری زریا – Zaria art movement  – نقش داشته و در زمان استقلال نیجریه در دهه 1960 قدم مهمی برداشت و با ادغام گذشته ی سنتی خودشون با آینده ی مدرن ، سبک هنری جدیدی خلق کرد. لوح های او هم نشون دهنده ی زندگی شخصیش و هم نشون دهنده ی ماجرای این جنبش هستن. در ویولون آبی – Le Violon Bleu – ، گالری تونسی ، آثار شگفت انگیز هنرمند مراکشی ، فرید بلکاهیا ، به نمایش در میان که در کنار اونها اثری که او به دستور شاه حسن دوم کشیده هم وجود داره. علاقه مندان میتونن برای اطلاعات بیشتر از نمایشگاه آرت دبی، نسخه بیست و هشتم مجله دیجیتال پان آرت رو هم مطالعه کنند.

از گذشته تا به امروز و حضور هنرمندان در نمایشگاه آرت دبی از گذشته تا به امروز و حضور هنرمندان در نمایشگاه آرت دبی از گذشته تا به امروز و حضور هنرمندان در نمایشگاه آرت دبی از گذشته تا به امروز و حضور هنرمندان در نمایشگاه آرت دبی از گذشته تا به امروز و حضور هنرمندان در نمایشگاه آرت دبی از گذشته تا به امروز و حضور هنرمندان در نمایشگاه آرت دبی از گذشته تا به امروز و حضور هنرمندان در نمایشگاه آرت دبی از گذشته تا به امروز و حضور هنرمندان در نمایشگاه آرت دبی از گذشته تا به امروز و حضور هنرمندان در نمایشگاه آرت دبی از گذشته تا به امروز و حضور هنرمندان در نمایشگاه آرت دبی از گذشته تا به امروز و حضور هنرمندان در نمایشگاه آرت دبی از گذشته تا به امروز و حضور هنرمندان در نمایشگاه آرت دبی از گذشته تا به امروز و حضور هنرمندان در نمایشگاه آرت دبی

نظرات بسته شده است، اما بازتاب و پینگ باز است.