پان آرت - نشریه جامعه ی هنری ایرانیان
وب سایت علمی پژوهشی هنر

عکسهای تلسکوپ هابل از کهکشانها و ستارگان

344

عکسهای تلسکوپ هابل از کهکشانها و ستارگان

هابل ، اسمی که ارتباط با فضا و آسمانها رو به یاد شما میاره. عکسهای تلسکوپ هابل تونست تصاویر بسیار عجیبی رو از دنیای ستارگان و کهکشانها تهیه و به زمین ارسال کنه. تصاویر تلسکوپ هابل باعث شده تا رصد و شناخت عمر کهکشانها تا اندازه ای برای دانشمندان راحت تر بشه. هابل تلسکوپی هست که در سال 1990 میلادی توسط شاتل دیسکاوری در مدار گردش قرار گرفت و به افتخار کیهانشناسی بنام ادوین هابل ، نامگذاری شد. هابل یا HST یک برنامه مشترک بین ناسا و سازمان فضایی اروپا هست که این تلسکوپ رو به یکی از بزرگترین و پرکاربردترین تلسکوپ های فضایی تبدیل کرده.
عکسهای تلسکوپ هابل که از فضا تهیه شده ، به واقع رنگی نیستند. تصاویر با فیلترهای مختلفی رنگی مثل قرمز ، زرد و آبی تهیه میشن و بعد از ترکیب به یک تصویر رنگی کامل تبدیل میشن. البته این روند به معنای ناتوانی تلسکوپ هابل در شناخت رنگ نیست. با عکاسی تک رنگ ، این تلسکوپ میتونه مقدار مواد مختلفی مثل گوگرد  رو به دانشمندان گزارش بده و در نهایت با ترکیب تصاویر تک رنگ مختلف ، یک عکس کامل رنگی از فضا بدست میاد که دقت بالایی با مقدار رنگهای واقعی داره. با پیشرفت تکنولوژی ، تلسکوپ فضایی بعدی که در آینده جانشین هابل میشه به نام جیمز وب شناخته شده و تصاویر و اکتشافات خاصتری رو میتونه انجام بده. در ادامه شما رو به دیدن تصاویری بسیار خاص از کهکشانها و ستارگانی که توسط تلسکوپ فضایی هابل برداشته شده دعوت میکنیم. تصاویری که از قدرت یک خالق بزرگ خبر میده و شما رو به یاد این جمله میندازه که : و خدایی که نمیبینم و میدانم هست .

عکسهای تلسکوپ هابل از کهکشانها و ستارگان عکسهای تلسکوپ هابل از کهکشانها و ستارگان عکسهای تلسکوپ هابل از کهکشانها و ستارگان عکسهای تلسکوپ هابل از کهکشانها و ستارگان عکسهای تلسکوپ هابل از کهکشانها و ستارگان عکسهای تلسکوپ هابل از کهکشانها و ستارگان عکسهای تلسکوپ هابل از کهکشانها و ستارگان عکسهای تلسکوپ هابل از کهکشانها و ستارگان عکسهای تلسکوپ هابل از کهکشانها و ستارگان عکسهای تلسکوپ هابل از کهکشانها و ستارگان عکسهای تلسکوپ هابل از کهکشانها و ستارگان عکسهای تلسکوپ هابل از کهکشانها و ستارگان عکسهای تلسکوپ هابل از کهکشانها و ستارگان عکسهای تلسکوپ هابل از کهکشانها و ستارگان

نظرات بسته شده است، اما بازتاب و پینگ باز است.