پان آرت - نشریه جامعه ی هنری ایرانیان
وب سایت علمی پژوهشی هنر

نوا ثابت ایمانی – تصویرگر

0 242

مهربانی و ترس در کنار پیچش‌های تصویرسازی آثار نوا ثابت ایمانی

مهربانی و ترس، به همراه پیچیدگی های خلاقانه از ویژگی های هنرمند جوان، نوا ثابت ایمانی هست. ابتدای خلق آثار هنری نوا به دورانی بعد فارغ التحصیلی از دانشگاه میرسه، زمانی که این هنرمند اعتقاد داره تصاویری در ذهنش ایجاد میشده که میخواسته اونها رو به تصویر بکشه. تصاویری که گاهن با فریاد، خنده و حتی شیون هایی همراه بودن. این هنرمند راجع به نوع طراحی و ایده پردازی خودش میگه: ” در اكثر موارد فقط شروع می كنم و هرگز نمی دونم در آخر چه اتفاقی می افته. فكر می كنم چیزهایی در ذهنم هست كه فقط دستم قادر به گرفتن و فهمیدنشون هست تا اونها رو به تصویر بكشه.” از ویژگی های دیگه در آثار نوا، استفاده از راپید و گواش مشکی هست. به نظر ایشون تنها ترین چیز كه می تونه موجب ارتقا هنری هر شخص بشه تنها خودشه و میزان تمرینی كه انجام میده. اینكه بتونه تا كجا مغز خودش رو بالا ببره.

مشاهده آثار و متن کامل در ماهنامه هنرهای تجسمی پان آرت: نسخه بیست و پنجم پان آرت

نوا ثابت ایمانی - تصویرگر

تصویرسازی رو از چه زمانی بصورت حرفه ای آغاز کردین؟
حدود سه سال پیش، زمانی كه از دانشگاه در مقطع كارشناسی و رشته ی كشاورزی فارق التحصیل شدم، تصاویری در ذهنم ایجاد میشد كه مدام می‌خواستم اونها رو به تصویر بكشم. این تصاویر از حرف‌های نگفته ی مغز و دلم از كره‌ی بیرون چشم‌هام درست میشد. اغلب اوقات فریاد و شیون هایی از درونشون پیدا بود، گاهی هم لبخند می‌زدن و درب رو پشت سر میبستن، گاهی هم در گوشی، درِ گوش هم حرف می زدن و تا سرم رو بالا می آوردم تصویر تمام شده بود و حالا شهریور ٩١ بود، پس از اونكه به كمك و راهنمایی آقای ابوذر نوروزی‌نژاد به نوزدهمین جشنواره ی بین المللی هنرهای تجسمی جوانان كه در شهر گرگان برگزار میشد راه پیدا كردم، به صورت جدی كار تصویر سازی رو ادامه دادم.

پیچش، در هم رفتگی و ترکیب المانهای استفاده شده رو به چه هدف و ایده‌ای انجام میدین؟
اگه واضح باشه، چیز بیشتری از سر و دست و پا و پیكر درهم رفته‌ی آدم دیده نمیشه … در واقع من بیش از این نمی‌بینم. این همون دست هاست كه خلق میکنه، این همون پا هست كه میره تا آینده رو بسازه و این همون سر و نگاه و چشمه كه میگه من، تو، اون و شما چطور باشیم. چطور فكر كنیم و حركت كنیم. دنیارو سر و دست و پای من و شما می چرخونه، نه چرخ اتومبیل و دوچرخه. گرچه ممكنه اشتباه باشه فقط یك نظره. اما كمی در هم رفتگی اعضا و فكرها، راه حركت رو بسته، راه عبورِ دیدِ چشم با این هجوم و ازدحام كوتاه شده. برای من البته.

مشاهده آثار و متن کامل در ماهنامه هنرهای تجسمی پان آرت: نسخه بیست و پنجم پان آرت

فاطمه مرادی - مجسمه ساز فاطمه مرادی - مجسمه ساز

ارسال یک پاسخ