هنر بعد از 1960 نوشته مایکل آرچر – قسمت سوم: کانسپچوالیسم
کتاب «هنر بعد از ۱۹۶۰» نوشته مایکل آرچر و ترجمه کتایون یوسفی از مجموعه پرونده های پژوهشی سایت تندیس خلاصه شده است و در چندین قسمت منتشر خواهد شد. پرونده های تلخیص کتاب ها جهت معرفی کتاب های هنر و معرفی مختصر آن ها برای مخاطبان سایت تندیس در نظر گرفته شده است.
در ادامه فصل دو، که پیوند بین زندگی و هنر درحال و هوایی سیاسی رونق گرفتهبود ، هنر به سمت و سویی دیگر هم کشیدهشد، هنر غیرشخصی ماشینی و حاصل تولید انبوه، که بخش عظیمی از هنر پاپ آرت را نیز شامل میشد، هنر همانند دیگر محصولات فرهنگی برای اقتصاد سرمایهداری ساخته و یک کالا محسوب میشد، که در رویارویی با چنین حقیقتی اندیشیدن به ارزش زیباییشناختی کاملا بیربط بود، اواخر دهه ۶۰ هر چیزی که بازاری ایجاد میکرد و سهمی در تجارت و اقتصاد غرب داشت هرچند غیر مستقیم مخصوصا از جانب بعضی هنرمندان آمریکایی مورد توجه بود، که با این وجود بعضی هنرمندان توجه خاصی به خصلت غیرمادی کانسپچوالیسم و موقتی بودن هنر اجرا کردند: هنری که توانست با تکذیب قابلیت خرید و فروش اشیاء خود را اینگونه ثبت کند و حاوی تاثیرات سیاسی و ایدئولوژیکی جدی در تضاد با اصول یک بازار اقتصاد سرمایه داری را ایجاد کنند.
نظرات بسته شده است، اما بازتاب و پینگ باز است.