پان آرت - نشریه جامعه ی هنری ایرانیان
وب سایت علمی پژوهشی هنر

آلبوم مشترک همایون شجریان و علیرضا قربانی

پیش‌فروش اینترنتی آلبوم «افسانه چشم‌هایت» به آهنگسازی مهیار علیزاده و خوانندگی علیرضا قربانی و همایون شجریان از روز شنبه یازدهم آبان ماه آغاز شد.

0 212

آلبوم مشترک همایون شجریان و علیرضا قربانی وارد فاز جدیدی شد

 

پیش‌فروش اینترنتی آلبوم «افسانه چشم‌هایت» به آهنگسازی مهیار علیزاده و خوانندگی علیرضا قربانی و همایون شجریان از روز شنبه یازدهم آبان ماه آغاز شد.

آلبومی كه از آن به عنوان «آلبوم مشترك» ياد می‌شود و در آن همايون شجريان و عليرضا قربانی به صورت مشترک خوانده‌اند، «افسانه چشم‌هایت» نام دارد و به آهنگسازی مهیار علیزاده است که تولید آن به سال ۱۳۹۳ بر می گردد.آلبوم مشترک همایون شجریان و علیرضا قربانی

این آلبوم که قرار بود نهایتا تا ارديبهشت سال ٩٥ منتشر و در بازار عرضه شود، از جمله آثار موسیقایی است که نه تنها انتشار آن چند سال به طول انجامید و با اما و اگرهایی مواجه بود، طی روزهای اخیر حاشیه‌های زیادی به ویژه در مورد محل تصویربرداری کلیپ تبلیغاتی این اثر مطرح شده است.

این مجموعه که تازه‌ترین تیزر تبلیغاتی آن نیز به کارگردانی رامین حیدری فاروقی و بازی محسن حسینی منتشر شده، شامل ۱۰ آهنگ در سبک موسیقی کلاسیک ایرانی است، مجموعه‌ای که در آن برای اولین بار دو خواننده موسیقی ایرانی در کنار یکدیگر قرار گرفته و هم‌صدایی داشته‌اند.

بخشی از این قطعات بر روی اشعاری از نیما یوشیج تالیف شده و بخش دیگر نیز بر روی سروده‌هایی از شاعران معاصر از جمله احمد شاملو، محمدرضا شفیعی کدکنی، محمدعلی بهمنی، سیمین بهبهانی و علیرضا کلیایی تولید شده است.

آهنگساز این مجموعه  از جزئیات جدید آلبوم مشترک اين دو خواننده كه ضبط آن مدتی است پايان يافته سخن به میان آورد.

و در غير اين صورت، ارديبهشت سال ٩٥ باید منتظر انتشار آلبوم مشترک علیرضا قربانی و همایون شجریان بود.

بخشی از مراحل ضبط و اجرای موسیقی آلبوم مشترک قربانی و شجریان، توسط مهیار علیزاده خارج از ایران و در كشور چک انجام شده است. بخش دیگری از ضبط هم به صورت مشترک در استوديو «ترانه» و استوديو «كنگان پارسه» تهران صورت گرفت.

همایون شجریان، علیرضا قربانی و مهیار علیزاده در معرض آزمون‌های بزرگی قرار دارند.

این سه هنرمند مشغول انجام کارهای پایانی آلبومی هستند که لقب اولین مجموعه مشترک دو خواننده موسیقی ایرانی را لقب می‌کشد و با توجه به طیف گسترده طرفدارانی که دارند، توقعات از آنها هم دوچندان است.

ارسال یک پاسخ